پیام انفجارهای پیاپی در لیبی چیست؟

پنج‌شنبه 22 آبان 1393 - 19:03

"اسامه علی" روزنامه نگار لیبیایی با اشاره به این که کشورش عملا در جنگ داخلی گرفتار شده است، گفت: تروریست ها با انجام انفجارهای پیاپی در لیبی می خواهند بگویند که هنوز شکست نخوره اند و در صحنه حضور دارند.

"اسامه علی" روزنامه نگار لیبیایی امروز پنجشنبه درمصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: یک انفجار در شهر طبرق در بازار "العزا" رخ داد که در اثر آن یک شهروند و یک تروریست کشته و حدود 16 نفر مجروح شدند.

وی افزود: پیامی که تروریست ها با عملیات انفجاری در لیبی ارسال می کنند این است که با وجود شکست در بنغازی هنوز توانایی اثبات وجود خود را دارند.

این روزنامه نگار لیبیایی در ادامه گفت: تروریست ها سه پیغام انفجاری نیز در شهر البیضاء که مقر دولت موقت است و نیز در طبرق نزدیک پارلمان و در بنغازی یعنی مکانی که گفته می شود در آن شکست خورده اند، فرستادند.

وی خاطرنشان کرد: اینها پیام هایی است که تروریست ها برای ارتش و دولت و پارلمان ارسال می کنند تا بگویند هم وجود و هم تاثیر دارند و هنوز شکست نخورده اند.

اسامه علی ابراز عقیده کرد: "یک گروه مسلح که نام "فجر لیبی" برخود نهاده است، علیه نیروهای ارتش در بنغازی و در غرب لیبی عملیات انجام می دهد و واقعیت این است که لیبی گرفتار جنگ داخلی است".

امروز یک خودروی بمب‌گذاری شده نزدیک سفارت مصر و امارات در شهر طرابلس پایتخت لیبی منفجر شد.دیروزهم شهر طبرق لیبی با دو خودروی بمب گذاری شده لرزید.

در جدیدترین ناآرامی های لیبی، دو عضو ارتش لیبی و یک فرد مسلح در حمله به شهر طبرق کشته و 20 نفر دیگر مجروح شدند که حال 4 نفر از آنها وخیم گزارش می شود.

در یک انفجار دیگر مقابل پایگاه هوایی "الابرق" 5 نظامی به همراه فرد تروریست کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

درهمین حال یک مقام ارشد در وزارت کشور لیبی اعلام کرد: در پی بروز یک انفجار در منطقه بازار "العجاج" در مرکز شهر طبرق و در نزدیکی آموزشکده نفت در غرب این شهر، تعدادی زخمی شدند.

انفجار یک کیف حاوی مواد منفجره در منطقه "الحدائق" در مرکز شهر بنغازی نیز خسارات فراوانی به جا گذاشت.

پارلمان منتخب لیبی و دولت این کشور در پی تصرف پایتخت به دست شبه نظامیان، به طور موقت به طبرق نقل مکان کرده اند.

پربیننده ترین خبرها