پایان سلطه داعش؛

محاصره بزرگترین پالایشگاه عراق چگونه شکسته شد

محاصره بزرگترین پالایشگاه عراق چگونه شکسته شد
يکشنبه 25 آبان 1393 - 14:29

نیروهای عراق پس از شکستن محاصره پالایشگاه بیجی در عملیاتی موفقیت آمیز، برای پاکسازی کامل این شهر از وجود عناصر داعش آماده می شوند.

"كامل كناني" خبرنگار شبکه العالم در عراق خاطرنشان کرد، بعد از پاکسازی شهر بیجی که تحت سلطه داعش بود، تحولات امنیتی مهم در عراق روی داده است.
براساس این گزارش، نیروهای عراقی عصر دیروز از دروازه غربی و دروازه العطا و جنوب وارد پالایشگاه بیجی شدند، و به محاصره این منطقه پایان دادند و مرکز پلیس بیجی را بازگشایی کردند.
مرکز پلیس المزرعه هم از شروع خدمت رسانی به شهروندان خبر داد.
کنانی تأکید کرد، بیجی شهر ارتباطی و راهبردی مهمی برای صلاح الدین به شمار می رود، و در نتیجه محاصره آن از سوی داعش ارتباط با این منطقه قطع شده بود.
وی خاطرنشان کرد که راه ارتباطی به کرکوک و غرب عراق و رمادی از سمت الثرثار و صلاح الدین ، به آسانی تحت کنترل بود. نیروهای عراقی حملات مهمی را در نوار غرب بغداد به سمت رمادی انجام دادند و مناطق بسیاری را پاکسازی کردند و منطقه الرفیعات به سمت صلاح الدین پاکسازی شد.
به گزارش خبرنگار العالم ، مناطقی که نیروهای عراقی کنترل آنرا دردست گرفتند واز دست داعش خارج شد، مناطقی مهم برای داعش بود و اکنون خنثی کردن بمب ها و مواد منفجره دراین مناطق ، ماموریت دشوار نیروهای امنیتی عراق است.
وی افزود: نیروهای عراقی توانستند ده ها روستا و منطقه در صلاح الدین و الرمادی را از وجود عناصر مسلح پاکسازی کنند.
براساس این گزارش، نیروهای فرماندهی عملیات بغداد دو خودروی بمب گذاری شده به همراه راننده های آنان را که کمربندهای انفجاری به همراه داشتند، و نیز یک تروریست عراقی مجهز به کمربند انفجاری را به دام انداختند.
خبرنگار العالم با پیش بینی این که تکریت درآینده به عرصه درگیری با داعش تبدیل خواهد شد، خاطرنشان کرد، براساس شواهد موجود احتمال می رود که تکریت منطقه بعدی باشد که نیروهای عراقی درصدد آزادسازی آن از دست داعش برآیند، و درحال حاضر این نیروها به پیشرفت هایی در غرب عراق در اطراف فلوجه و الکرمه دست یافته اند.
کنانی با بیان اینکه پیشروی نیروهای عراقی، به تضعیف روحیه عناصر گروه تروریستی داعش منجر شده است، افزود: اطلاعاتی به برخی از محافل امنیتی رسیده است مبنی براینکه احتمال انحلال داعش و عقب نشینی این گروه از صلاح الدین و موصل تا مرزهای سوریه وجود دارد.
وی درباره سفر مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، به عراق گفت که دمپسی مذاکرات مهمی را با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، انجام داده است.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: گفته می شود آمریکا به دنبال بهره برداری از وجود داعش با هدف یافتن جای پایی برای نیروهای زمینی خود به عنوان کارشناس و مشاور نظامی و غیره درعراق است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها