سفرای عربستان، بحرین و امارات به قطر باز می گردند

سفرای عربستان، بحرین و امارات به قطر باز می گردند
دوشنبه 26 آبان 1393 - 10:23

عربستان، بحرین و امارات با بازگرداندن سفرای خود به قطر موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری عربستان (واس) تأکید کرد که این کشور به همراه بحرین و امارت دیروز (یکشنبه) در نشست فوق العاده سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض با بازگرداندن سفرای خود به قطر و برگزاری نشست سران عرب در دوحه موافقت کردند.
بر اساس این گزارش، قطر متعهد شد که توافقنامه ریاض پایبند باشد .

طبق توافقنامه ریاض ؛ قطر باید از مداخله در امور دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و سایر کشورهای عربی امتناع کند ، به هیج یک از اتباع کشورهای شورای همکاری تابعیت قطری ندهد و همه مخالفان نظام های حاکم کشورهای شورای همکاری و افراد تحت تعقیب را خصوصاً اعضای اخوان المسلمین از خاک خود اخراج کند.
براساس توافقنامه ریاض؛ قطر همچنین باید به حملات تحریک آمیز رسانه های خود پایان دهد و مانع استفاده شخصیت های دینی از مساجد و رسانه ها برای تبلیغ علیه دیگر کشورهای شورای همکاری شود. 
توافقنامه ریاض همچنین قطر را به متوقف کردن هر گونه حمایت خود از اخوان المسلمین و جلوگیری از تبلیغ علیه نظام حاکم مصر ملزم کرده است .
قطر هم اکنون رئیس دوره ای شورای همکاری خلیج فارس است و طبق توافقات ؛ نشست سران عرب دسامبر 2014 برگزار خواهد شد و پیش از نشست فوق العاده دیروز ریاض گفته می شد که احتمالاً این نشست به ریاض منتقل خواهد شد.

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها