گزارش خبرنگار العالم؛

تروریست ها مردم معترض سوری را به گلوله بستند

دوشنبه 26 آبان 1393 - 10:48

سوریه (العالم) ـ عناصر گروه تروریستی موسوم به جیش الاسلام، به سوی تظاهرکنندگان سوری در غوطه شرقی که خواهان خروج این گروه از منطقه به دلیل احتکار دارو و مواد غذایی بودند، تیراندازی کردند.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم در سوریه گزارش داد: در منطقه غوطه شرقی در ریف دمشق تظاهراتی علیه گروه موسوم به "جیش الاسلام" برگزار شد که به دنبال آن، افراد مسلح این گروه با گلوله جنگی به تظاهرکنندگان حمله کردند.
در سایه پیشروی ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی، درگیری ها بین اهالی شهر دوما و افراد مسلح گروه موسوم به جیش الاسلام بالا گرفت. این درگیری در اعتراض به "تجارت جنگ و خون" که عناصر این گروه بعد از احتکار مواد غذایی و فروش آن ها به چند برابر قیمت اعمال می کنند، رخ داد.
شهروندان سوری تظاهرات دیگری در مناطق عربین و سقبا با شعار "تظاهرات گرسنگی" برگزار کردند و اقدامات گروه های مسلح را در گرسنه نگه داشتن مردم محکوم کردند. در این حال عناصر گروه جیش الاسلام به تظاهرکنندگان تیراندازی کردند.
در حالی که ارتش سوریه به تدریج به شهر دوما در ریف دمشق به منظور آماده شدن برای پاکسازی آن از وجود افراد مسلح نزدیک می شود، نارضایتی مردم از گروه جیش الاسلام افزایش می یابد. این اوضاع احتمال نزدیک بودن عملیات پایان دادن به حضور زهران علوش و افراد مسلح او در این شهر را افزایش می دهد.
خبرنگار العالم با اشاره به تظاهرات مردم علیه جیش الاسلام همچنین خاطرنشان کرد، سریال فروپاشی گروه تروریستی "داعش" در سوریه نیز همواره ادامه دارد تا جایی که ارتش سوریه و واحدهای دفاع مردمی به پیشروی در جنوب غربی راس العین در الحسکه ادامه می دهند و بعد از بیرون راندن عناصر داعش، کنترل انبارهای مواد غذایی "عالیا" واقع در مسیر تل تمر حلب در جنوب راس العین را در اختیار گرفتند.
در عین حال واحدهای دفاع ملی در حسکه مقادیری مواد مخدر و تجهیزات ویژه برای ساخت مواد مخدر و دستگاه های جعل ارز در حمله به یکی از مقرهای افراد مسلح در محله العزیزیه شهر الحسکه کشف و ضبط کردند.
یکی از فرماندهان این نیروها گفت: در این حمله مقادیری مواد مخدر، قرص های مخدر و مواد اولیه برای ساخت مواد مخدر و ارزهای تقلبی کشف شد.
وی افزود: نیروهای دفاع ملی به جستجوی همه محله های شهر الحسکه و اطراف آن برای پیدا کردن گروه های خفته تروریست ها و افراد مسلح ادامه می دهند.
از سوی دیگر بمب کار گذاشته شده در خودرویی در محله المغیله شهر حماه منفجر شد و براثر آن شماری کشته شدند. این انفجار خسارت هایی نیز بر جا گذاشت.
همچنین تروریست ها با ریختن سم در غذای اعضای به اصطلاح شورای قضایی در غوطه شرقی، قصد ترور آنها را داشتند. این اقدام بعد از آن صورت گرفت که آن ها بیانیه ای در محکومیت اقدامات گروه های مسلح صادر کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها