حیدر العبادی از همکاری امنیتی با ترکیه خبر داد

حیدر العبادی از همکاری امنیتی با ترکیه خبر داد
پنج‌شنبه 29 آبان 1393 - 18:48

نخست وزیر عراق اعلام کرد که کشورش با ترکیه وارد همکاری امنیتی و اطلاعاتی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق روزپنج شنبه در دیدار همتای ترکیه ای خود "احمد داود اوغلو" در بغداد از پیشنهاد آنکارا برای همکاری نظامی بین دو کشور خبر داد.
العبادی گفت که دو کشور در خصوص تبادل اطلاعات و همکاری امنیتی به توافق رسیده اند و دو طرف درباره بیشتر مسائل اتفاق نظر دارند.
وی همچنین از حمایت ترکیه از عراق در مقابله با خطر کنونی که این کشور را تهدید می کند، تمجید کرد.
العبادی با اشاره به اینکه شمارش معکوس برای داعش شروع شده است افزود: نیروهای ارتش توانستند دو روز پیش، پالایشگاه بیجی و جاده و شهر بیجی را به طور کامل پاکسازی کنند.
عبادی با اشاره به اینکه ما براساس نقشه جدیدی در حال پیشروی هستیم، تصریح کرد: استان صلاح الدین به طور کامل از وجود تروریست ها پاکسازی خواهد شد.
عبادی، اولین گامهای دولت عراق توسعه و گشایش روابط با کشورهای منطقه و دنیا دانست و با اشاره به پیشنهاد اوغلو برای ارائه کمک نظامی به عراق در مبارزه با داعش گفت: ما از اینکه اوغلو داعش و تروریسم را خطری برای ترکیه و منطقه دانسته است استقبال می کنیم.
وی افزود: نخست وزیر ترکیه به من تاکید کرد که داعش فقط خطر تروریستی نیست بلکه خطر فکری است.
العبادی تاکید کرد: حضور تروریستها در منطقه تهدیدی برای همه محسوب می شود و فقط تهدید کننده عراق و ترکیه نیست.نیروهای مردمی هسته اولیه تشکیل گارد ملی برای حمایت از نیروهای امنیتی است.
احمد داود اوغلو روز پنج شنبه در سفری دو روزه و رسمی وارد بغداد شد.
اوغلو در دیدار با حیدر العبادی ادعا کرد که هیچ دلیل مبنی بر عبور عناصر داعش از طریق ترکیه وجود ندارد.
شبکه عراقی سومریه نیوز تأکید کرد که اوغلو از حیدرالعبادی دعوت کرد که در 25 یا 26 ماه آتی میلادی به ترکیه سفر کند؛ حیدرالعبادی نیز این دعوت را پذیرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها