از سرکردگی داعش تا همکاری با اطلاعات عراق

از سرکردگی داعش تا همکاری با اطلاعات عراق
جمعه 30 آبان 1393 - 13:10

منابع و رسانه های خبری گزارشی درباره یک سرکرده ارشد گروه تروریستی "داعش" منتشر کردند که پس از مدت ها عضویت در این گروه، تغییر رویکرد داده و به همکاری با سازمان اطلاعات عراق روی آورده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "سومریه نیوز"، "ابو شاکر" به اطلاعات عراق به منظور آگاهی از شیوه های تروریست ها، یافتن ، بازداشت و بازجویی از آنان کمک کرده است.

وی که 36 ساله است، ابتدا به القاعده پیوست و پس از آن وارد داعش شد و پس از دستگیری، به همکاری با سازمان اطلاعات عراق علیه داعش روی آورد.

ابو شاکر گفته است که از تعدی به شیعیان و مسیحیان خشمگین می شد زیرا نمی خواست اینگونه با آنان رفتار شود.

وی خاطرنشان کرد که در آن زمان، ابو ایوب المصری و ابو عمر البغدادی در حمله هوایی آمریکا در سال 2010 کشته شدند تا این که در سال 2012 ابوبکر البغدادی (سرکرده ارشد کنونی داعش) پدیدار شد و به اعزام تروریست به سوریه، جنگ داخلی در آن کشور و کسب منابع مالی و نظامی بیشتر در سوریه و عراق مبادرت کرد.

ابو شاکر، عضو پیشین داعش، در سال 2012 برای نظارت بر امنیت عملیات القاعده راهی فلوجه شد و او همواره میان سوریه و عراق در حال تردد بود و بر قتل مردم عراق از طریق صدور دستور برای تروریست های مسلح نظارت داشت تا این که دو ماه پس از سقوط فلوجه، بازداشت شد.

یک افسر اطلاعاتی عراقی به نام هیثم گفت که وی در ازای حفظ جان خانواده اش حاضر به همکاری علیه گروه های تروریستی شد.

سخنگوی وزارت کشور عراق خاطرنشان کرد، هنوز حکمی علیه ابو شاکر به خاطر همکاری اش با گروه های تروریستی صادر نشده است.

ابو شاکر پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه بغداد در سال 2007 به القاعده پیوست و سپس از دیاله راهی بغداد، صلاح الدین و غرب فلوجه شد.

بازداشت وی در سال 2013 صورت گرفت و مسوولان عراقی به وی در ازای کسب امتیازاتی، پیشنهاد همکاری برای شناسایی تروریست های مسلح را دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها