مخالفان بحرینی خواستارپذیرش نتایج همه پرسی شدند

مخالفان بحرینی خواستارپذیرش نتایج همه پرسی شدند
جمعه 30 آبان 1393 - 15:12

منامه (العالم) – دبیرکل تجمع وحدت گرای دموکراتیک بحرین از رژیم آل خلیفه خواست تا به خواسته های مردم و نتایج همه پرسی مردمی امروز درباره نوع حکومت در بحرین تن دهد.

فاضل عباس روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: رژیم بحرین اوضاع کشور را به شرایط بغرنج کنونی رسانده است و به همین دلیل، مخالفان به "همه پرسی" که ساز و کار مردمی مورد تایید سازمان ملل متحد است، روی آورده و برگه های همه پرسی در میان مردم توزیع شده است.

وی افزود: درمقابل، رژیم بحرین برای مقابله با همه پرسی به روستاها و مناطق مسکونی حمله کرده است زیرا سیاستش همچنان سرکوب دموکراسی و تحمیل مقاصد سیاسی خود از طریق برگزاری انتخابات پارلمانی صوری فردا شنبه است.

فاضل عباس ادامه داد: همه پرسی، ساز و کاری دموکراتیک است و جمعیت ها و احزاب سیاسی موضوع خود را در مارس 2011 در جریان ملاقات با نمایندگان ولیعهد بحرین مطرح کردند اما آل خلیفه هر گونه سخن از همه پرسی را مورد هجمه قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: رفتار رژیم نشانه ترس از گسترش این پدیده در جامعه بحرین و استمرار انقلاب به شیوه مسالمت آمیز در کشور است.

فاضل عباس یاد آور شد، رژیم آل خلیفه از سویی به مخالفت با همه پرسی که ساز و کار مورد تایید سازمان ملل متحد است، برخاسته و از سوی دیگر از آمریکا و انگلیس برای غلبه بر مردم کشورش و تحمیل انتخابات پارلمانی صوری بر آنان کمک می گیرد.

وی افزود: رژیم بحرین می داند مردم با تشکیل پارلمان به این شیوه مخالفند چون نمی تواند تغییری در کشور ایجاد کند و حکومت نیز منافعشان را محقق نمی کند لذا همه پرسی، ساز و کار دموکراتیک مناسب جهت تحقق خواسته هایشان است.

انتخابات پارلمانی و شهرداری ها در بحرین قرار است فردا اول آذر ماه (22 نوامبر) برگزار شود. مخالفان نیز طرح همه پرسی در بحرین در امروز و فردا شنبه یعنی 30 آبان و اول آذر ماه (21 و 22 نوامبر) را به مرحله اجرا گذاشته اند.

قرار است مردم بحرین در این همه پرسی به این سؤال که  "آیا مایلید سرنوشت خود را با انتخاب یک نظام سیاسی جدید زیر نظر سازمان ملل متحد تعیین کنید؟" جواب آری یا خیر بدهند.

MKH-21-10:40

پربیننده ترین خبرها