هشدار الازهر مصر درباره تکرار فتنه صفین

هشدار الازهر مصر درباره تکرار فتنه صفین
جمعه 30 آبان 1393 - 21:41

الازهر مصر درباره پیامدهای تظاهرات روز 28 نوامبر و تکرار فتنه صفین هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، الازهر با درخواست از مخالفان مصری برای امتناع از تظاهرات در روز  28 نوامبر اعلام کرد : به دست گرفتن نسخه های قرآن کریم در روز 28 نوامبر یادآور فتنه صفین است؛ فتنه ای که اولین و سنگین ترین ضربه را به امت اسلامی وارد کرد .
الازهر روز جمعه در بیانیه ای تأکید کرد: به دست گرفتن قرآن اقدامی برای فتنه انگیزی، و یادآور فتنه صفین است؛ فتنه ای که عواقب و پیامدهایش تا امروز نیز ادامه دارد .
الازهر خاطرنشان کرد: فتنه فقط به نفع دشمنان امت اسلامی است.
بیانیه الازهر حاکی است : فراخواندن مردم برای به دست گرفتن قرآن در روز 28 نوامبر سوء استفاده از دین و فریبکاری است، و در واقع فراخواندن مردم به آشوب و اغتشاش است و توهین به قرآن محسوب می شود و زمینه ساز خونریزی است . 
الازهر در این بیانیه تأکید کرد: فراخواندن مردم به تظاهرات روز 28 نوامبر در واقع فراخواندن آنها به سوی جهنم است و متأسفانه چنین فراخوانی در زمانی اعلام می شود که ارتش مصر در شبه جزیره سینا با گروه های تروریستی مبارزه می کند .
الازهر اعلام کرد : فراخواندن مردم به تظاهرات روز 28 نوامبر خیانت به دین ، کشور و ملت است .
الازهر در بیانیه خود افزود : علی بن ابی طالب (ع) درباره گروه های تروریستی هشدار داده و فرموده اند : هر گاه پرچم های سیاه را دیدید ، در خانه های خود بنشینید و به این گروه ها کمک نکنید. 
الازهر اعلام کرد : ما این پرچم های سیاه را در رسانه های مختلف می بینیم و علی بن ابی طالب (ع) در ادامه حدیث خود می فرمایند: صاحبان پرچم های سیاه وفادار به هیچ عهد و پیمانی نیستند . مردم را به حق فرامی خوانند ولی خودشان بهره ای از حق ندارند. اسامی صاحبان پرچم های سیاه، کنیه است."

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها