خشم القاعده از بیعت گروهک‌های یمنی با داعش

خشم القاعده از بیعت گروهک‌های یمنی با داعش
شنبه 1 آذر 1393 - 16:06

اعلام موجودیت برخی از گروهک‌های ناشناخته در یمن و بیعت با داعش به نمایندگی از "مردم یمن"، خشم گروه تروریستی القاعدۀ یمن، موسوم به "انصار الشریعه" را برانگیخته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه انصار الشریعه، مسئولِ اغلب عملیات های انفجاری و تروریستی در سراسر یمن است، اما در این میان، برخی از گروه های ناشناخته و کوچک به تازگی ضمن اعلام موجودیت در یمن، با انتشار بیانیه و پیام های صوتی به نمایندگی از این کشور با داعش بیعت کرده اند.

رسانه ها از چند روز پیش، اخباری تحت عنوان بیعت یمنی ها با داعش منتشر کردند که منسوب به گروه تازه تاسیس "مجاهدان یمن" است.

این بیانیه در حالی منتشر شد که چند هفته پیش نیز، گروهی تحت عنوان "انصار داعش در جزیره العرب" با انتشار بیانیه ای، اعلام موجودیت کرده بود و ضمن بیعت با داعش، متعهد شده بود که در یمن و عربستان و دیگر کشورهای عربی، حملات تروریستی انجام دهد.

این گروه تاکنون مسئولیت هیچ عملیاتی را به عهده نگرفته است و هیچ اطلاعاتی درباره شمار نفرات یا رهبران و فرماندهان آن وجود ندارد و همین مساله درباره صحت وجود چنین گروهی در عرصه میدانی، شک و تردیدهایی را سبب شده است.

پیش از این در سال 2009، سازمان القاعده، تشکلی تحت عنوانی واحد ایجاد کرد و آن را سازمان القاعده در جزیره العرب نامید که ناصر الوحیشی از یمن، عهده دار ریاست آن شد. آمریکا، این گروه از القاعده را خطرناک ترین شاخه القاعده می داند زیرا کارشناسنان ساخت مواد منفجره نظیر ابراهیم عسیری از عربستان، عضو این سازمان هستند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها