گزارشی از پیروزی‌های اخیر ارتش عراق

گزارشی از پیروزی‌های اخیر ارتش عراق
شنبه 1 آذر 1393 - 17:49

العالم - ارتش عراق طی روزهای اخیر پیروزی‌های مهمی در نبرد با گروهک تروریستی داعش در محورهای مختلف، کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش عراق طی روزهای اخیر با کمک نیروهای مردمی برخی از مناطقی را که داعش از 10 ژوئن 2014 تصرف کرده بود، آزاد کرد که آزادسازی شهر بیجی آخرین نمونه موفقیت ارتش عراق و نیروهای مردمی بود به حدی که آزادسازی بیجی راه را برای آغاز عملیات در تکریت و همچنین محاصره داعش در استان الانبار هموار می کند. 

ارتش عراق در اجرای عملیات خود در شمال این کشور از نیروهای پیشمرگه نیز کمک می گیرد و تلاش می کند تا شهر موصل را که کاملاً تحت تصرف داعش است، بازپس بگیرد.

شهر بیجی یکی از مناطق استراتژیک در مبارزه ارتش عراق با تروریست های داعش بود و ارتش عراق با کنترل این شهر موفقیتی دیگر به کارنامه موفقیت های خود روزهای و هفته های اخیر خود افزود، زیرا نیروهای عراقی قبلاً مناطقی را از جمله "آمرلی، سلیمان بیک، جرف الصخر، زمار و 10 روستای حومه، سد العظیم استان دیاله، منطقه ربیعه و سد این منطقه و سد موصل " را بازپس گرفته بود.

** آزادسازی آمرلی و سلیمان بیک 
ارتش عراق با کمک نیروهای مردمی و پیشمرگه سپتامبر 2014 شروع به پیشروی در مناطق آمرلی و سلیمان بیک در استان صلاح الدین در شمال شرق عراق کرد و توانست این دو منطقه را از کنترل 5 ماهۀ داعش خارج کند. نیروهای عراق همچنین شهر آمرلی را که 50 روز در محاصره تروریست های داعش بود، آزاد کردند.

** آزادسازی منطقه ربیعه (الیعربیه) 
پیشمرگه و عشایر عراق اکتبر 2014 توانستند منطقه ربیعه (الیعربیه) را در مرز این کشور با سوریه از عوامل داعش پاکسازی کنند و کنترل گذرگاه این منطقه را نیز به دست بگیرند.

 ** آزادسازی زمار و 10 روستای حومه
پیشمرگه روز 26 اکتبر 2014 منطقه زمار و 10 روستای حومه را در شمال غرب شهر موصل از کنترل داعش خارج کردند و توانستند میدان نفتی "عین زاله" را در غرب این شهر آزاد کند. میدان نفتی عین زاله روزانه 20 هزار بشکه نفت خام تولید می کند. پیشمرگه همچنین چند منطقه شهر تلعفر استان نینوا را از تروریست ها پاکسازی کردند.

** آزادسازی جرف الصخر
ارتش عراق همچنین یک منطقه استراتژیک دیگر را به نام جرف الصخر در شمال استان بابل با کمک نیروهای مردمی آزاد کرد و در درگیری های سنگین خود با داعش که چند ماه طول کشید، علاوه بر آزادسازی این منطقه 200 تروریست تکفیری را به هلاکت رساند.

** آزادسازی شهر بیجی و پالایشگاه آن
ارتش عراق با اجرای چند عملیات روستاهای بین شهرهای بیجی و تکریت را آزاد کرد تا مسیرهای پشتیبانی تروریست های تکفیری و بعثی را مسدود کن؛ اکثر اعضای داعش پس از آزادسازی بیجی و پالایشگاه این شهر به استان الانبار فرار کردند؛ ارتش عراق هم اکنون تلاش می کند تا با کمک نیروهای مردمی وارد شهر تکریت شود و این شهر را نیز آزاد کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها