مدیر العربیه استعفا کرد

مدیر العربیه استعفا کرد
شنبه 1 آذر 1393 - 22:09

العالم - "عبدالرحمن راشد" مدیرکل شبکه خبری العربیه از سمت خود استعفا کرد و "عادل الطریفی" جایگزین وی شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " ولید آل ابراهیم" رئیس هیات مدیره مجموعه "ام بی سی" با استعفای عبدالرحمن راشد موافقت و عادل طریفی معاون راشد را  به عنوان جانشین وی در شبکه العربیه تعیین کرد.

"عبدالرحمن راشد" سال 2004 سمت مدیرکلی شبکه العربیه را به عهده گرفت. این شبکه در راستای سیاست های صاحبان خود، در این مدت نه تنها گامی در مسیر حمایت از مقاومت بر نداشته، بلکه به عنوان بوق شایعه پراکنی عربستان سعودی همواره مواضع خصمانه ای در این خصوص، به ویژه در قبال ایران و سوریه در پیش گرفته است.

به عنوان مثال عبدالرحمن راشد مدیر کل مستعفی این شبکه یک بار در تبیین مواضع شبکه العربیه عنان از کف داد و آنچه از کینه و خشم نسبت به مردم مظلوم سوریه و جریان مقاومت ضدصهیونیستی و مخالف با خواسته های اربابان خود در دل داشت، آشکار کرد و به تمجید از اردوغان پرداخت و درعین حال زبان به انتقاد از وی گشود، چرا که به عقیدۀ وی نخست وزیر وقت ترکیه، آنچنان که باید و شاید، برای نابودی سوریه به پا نخواسته و نقش خود را به درستی ایفا نکرده بود.

از سوی دیگر برنامه های شبکه العربیه در این چند سال به خوبی نشان می دهد که برای حمایت همه جانبه از شورشیان و تروریست های فعال در سوریه معیارهای خبررسانی را زیر پا گذاشته و به جای تهیه گزارش های متقن، به گزارش تلفن کنندگان ناشناس و ویدیوهای غیر موثق اتکا می کند و هیچ وقت حقایق سوریه و درد و رنج مردم مظلوم این کشور را در سایه جنایات تروریست ها، بیان نکرده است.

واقعیت امر این است که این تغییر مدیریت شبکه العربیه به معنی تغییر سیاست های این شبکه در قبال حقایق منطقه و محور مقاومت نیست و از آنجایی که عبدالرحمن راشد  به عنوان عضو هیات مدیره مجموعه ام بی سی تعیین شده و به این طریق از فعالیت های دور از واقعیت 10 ساله وی در العربیه تقدیر و نیز معاون او سمت مدیر کلی این شبکه را عهده دار شده است، نمی توان انتظار داشت تغییری در رویکرد و سیاست های این شبکه به وجود بیاید.

"عادل طریفی" مدیر جدید شبکه العربیه، قبلا به عنوان کارشناس و تحلیلگر امور عربی و بین المللی فعالیت داشته و پیشتر سردبیر روزنامه الشرق الاوسط بوده است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای روابط بین الملل از دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن است و آخرین سمت وی معاون مدیرکل شبکه العربیه بود.

پربیننده ترین خبرها