بیانیه وفاق بحرین در سومین سالروز گزارش بسیونی

بیانیه وفاق بحرین در سومین سالروز گزارش بسیونی
دوشنبه 3 آذر 1393 - 13:50

با گذشت سه سال از انتشار گزارش شریف بسیونی رییس کمیته حقیقت یاب بحرین، رژیم آل خلیفه همچنان از اجرای آن خودداری می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق بحرین در سومین سالروز صدور گزارش بسیونی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: بحران حقوق بشر در بحرین ناشی از سرکوب های امنیتی و انتخاب گزینه پلیسی توسط رژیم حاکم از مارس 2011  است، این اقدامات چهره بحرین را خدشه دار کرده و این کشور را در راس کشورهایی قرار داده که در بیانیه ها و گزارش های سازمان های حقوقی بین المللی و نهادهای جامعه مدنی و خارجی، همواره محکوم می شود.
این در حالی است که حکومت بحرین هم چنان به توصیه ها و فراخوان های بین المللی در خصوص احترام به حقوق بشر و پایان نقض حقوق بشر، بی اعتنا است.

وفاق تاکید کرد: گزارش بسیونی فقط به نقض حقوق بشر در مدت نه ماه یعنی دوره کوتاهی از درگیری سیاسی بحرین مربوط می شود در حالی که دوره این بحران 45 ماه بوده و نقض حقوق بشر در بحرین همواره با روندی روبه رشد ادامه دارد.
این جمعیت مخالف بحرینی افزود: مساجد تخریب شده همچنان ویران و پرونده اش باز است، زمین برخی مساجد نیز مصادره شده است، شکنجه همچنان ادامه دارد که می توان حسن الشیخ شهروند بحرینی را آخرین قربانی آن دانست، تعداد زندانیان روبه افزایش است، بر اساس گزارش بسیونی شخصیتها و زندانیان سیاسی هنوز آزاد نشده اند.
وفاق خاطرنشان کرد: محدود کردن آزادیها ادامه دارد، روزنامه آزاد وجود ندارد و رژیم به عمد مانع شنیده شدن صدای مردم در رسانه ها می شود رسانه هایی که دولت آن را به انحصار خود درآورده ، نقض حقوق زنان و کودکان افزایش یافته و هنوز برخی از شهروندان همچنان در حالت اخراج از کا به سر می برند و به کارگیری مجدد نشده اند، محدودیت ها برای آزادی های مذهبی ادامه دارد، قاتلان و شکنجه گران که در کشتار و شکنجه صدها شهروند دست داشتند نیز هنوز مجازات نشده اند.
بزرگ ترین تشکل مخالف حکومت بحرین از محافل بین المللی خواست، برای حمایت از حقوق بشردر بحرین که طی چهار سال از سوی رژیم نقض شده، و همچنین برای حمایت از مردم این کشور در زمینه تحقق خواسته های دموکراتیک شان و پایان دادن به استبداد و دیکتاتوری اقدام کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها