60 هزار مغازه در (اسرائیل) بسته می شود

60 هزار مغازه در (اسرائیل) بسته می شود
سه شنبه 4 آذر 1393 - 22:35

العالم - بحران اقتصادی رژیم صهیونیستی، با آغاز انتفاضه سوم در قدس، وارد فاز جدیدی شد و بسته شدن هزاران مغازه را سبب شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد ، بحران اقتصادی که بازرگانان صهیونیست در ماه های تابستان تجربه کردند، اکنون به حدی شدت گرفته است که به ثبت رشد منفی 0.4 درصدی از ماه جولای تا سپتامبر منجر شد ، وضعیتی اقتصادی که از پنج سال پیش تاکنون، بی سابقه بوده است.

"آرال مرگلیت" هماهنگ کنندۀ اپوزیسون در کمیسیون مالی کنست رژیم صهیونیستی گفت: حتی در زمانی که (اسرائیل) درگیر جنگ بود، اقتصادمان، رشدی مثبت داشت، اما اوضاع به گونه ای شده است که در فصل دوم سال 2014، شاهد کندی روند رشد شدیم و اکنون وضع به حدی دشوار شده است که تا پایان 2014، دستکم 60 هزار مغازه تعطیل خواهد شد.

برپایه این گزارش، اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی علت این وضع را، ضربۀ عملیات (حمله به غزه) به گردشگری (اسرائیل) از یک سو و صادرات کالا از سوی دیگر اعلام کرد.

پروفسور یارون زلیخا (حسابرس کل سابق وزارت دارایی رژیم صهیونیستی) نیز تاکید کرد: اقتصاد (اسرائیل) از سه سال پیش رو به پسرفت نهاد و اکنون در مداری به نسبت 0 درصد در حال گردش است.

"احمد جابر" کارشناس متخصص در امور رژیم صهیونیستی در برنامه "العین الاسرائیلیه" از شبکه خبری العالم نیز گفت: علاوه بر انتفاضه اخیر ملت فلسطین در قدس، جنایت های شهرک نشینان صهیونیست، از ربودن سه فلسطینی و کشتن آن ها در منطقه کفرعتسیون گرفته، تا زنده زنده سوزاندن شهید محمد ابوخضیر و پس از آن حمله 51 روزه به غزه، همگی تاثیری ویرانگر بر اقتصاد رژیم صهیونیستی داشت.

وی افزود: این وقایع، سرمایه گذاری ها را تا حد زیادی متوقف کرد و سرمایه گذاران را فراری داد، از سوی دیگر کارگرانی که در اراضی اشغالی کار می کردند، دست از کار کشیدند، فلسطینی هایی که در (اسرائیل) سرمایه گذای می کردند نیز سرمایه های خود را از بانک ها بیرون کشیدند و سرمایه های خود را به داخل فلسطین آوردند.

احمد جابر در ادامه گفت: این مساله سبب کاهش سرمایه، افزایش بیکاری و از بین رفتن امنیت برای فعالیت اقتصادی شد. این بحران اقتصادی که پیشینه ای پنج ساله در (اسرائیل) دارد، بی هیچ شکی این رژیم را زمین گیر خواهد کرد.26

پربیننده ترین خبرها