ادامه پیروزی های ارتش سوریه در مناطق مختلف

ادامه پیروزی های ارتش سوریه در مناطق مختلف
چهارشنبه 5 آذر 1393 - 17:45

دمشق (العالم) - ارتش سوریه در ادامه عملیات نظامی خود در جبهه های مختلف به پیشرفت های دیگری دست یافت.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از سوریه، نیروهای ارتش سوریه در درگیری های جبهه های دمشق و ریف دمشق، مواضع گروه های تروریستی را در بخش غربی منطقه الطیبه و منطقه خان الشیح و اطراف اردوگاه خان الشیح در ریف دمشق غربی هدف قرار دادند.

همچنین یگان های دیگری از ارتش سوریه به سمت مناطق استقرار تروریست ها در عمق منطقه زبدین و اطراف آن از سمت "حتیته الجرش" و در منطقه عربین و اطراف آن در غوطه دمشق شرقی پیشروی کردند و در عین حال، عملیات پاکسازی ساختمان های مسکونی در منطقه جوبر در استان ریف دمشق نیز ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، همچنین درگیری میان نیروهای ارتش سوریه با عناصر تروریست درچند محور در مناطق المناشر و عارفه و المتحلق جنوبی متمرکز است و همین مساله موجب شده که عناصر تروریست متحمل خسارت ها و تلفات زیادی شوند.

 منطقه قلمون در ریف دمشق نیز صحنه درگیری میان نیروهای سوری و تروریست هاست و مواضع این گروه های تروریستی درحفیر الفوقا و شهر الزبدانی و بسیمه در وادی بردی و جرود فلیطه هدف حملات نیروهای سوری قرار گرفت.

در جبهه درعا نیز نیروهای ارتش سوریه برای سومین روز متوالی به عملیات نظامی خود علیه تروریست ها ادامه دادند و درگیری هایی در اطراف منطقه "شیخ مسکین" روی داد و این درگیری ها در دو جبهه شرقی و شمالی این منطقه در میان آتش بار شدید مواضع تروریستها و مقرهای آن ها در عمیق این منطقه و اطراف آن ادامه یافت که براثر آن شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

 از قنیطره نیز خبر می رسد که نیروهای ارتش سوریه با حمله به مراکز فرماندهی گروه های تروریستی و مواضع آن ها، شماری از عناصر تروریست را به هلاکت رساندند و تعدادی را نیز زخمی کردند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه به منبع شلیک خمپاره در اطراف یکی از ایست های بازرسی در جبل الاکراد در اطراف لاذقیه پاسخ دادند که بر اثر آن شماری از عناصر تروریست به هلاکت رسیدند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین پس از دریافت اطلاعاتی در خصوص تجمع سرکردگان تروریست ها، مرکز فرماندهی آنها در بخش شرقی روستای جروح در ریف حماه را منهدم کردند که در نتیجه 35 تروریست  به هلاکت رسیدند و ده ها نفر نیز زخمی شدند و 8 خودروی سنگین آنها نیز به طور کامل منهدم شد.

نیروهای سوری مستقر در ریف حمص نیز مواضع و محل تجمع تروریست های داعش را در اطراف میدان شاعر این شهر هدف قرار دادند و همچنین حمله تروریست ها به یک پست بازرسی ارتش سوریه را ناکام گذاشتند که در نتیجه شماری از تروریست ها که اغلب غیرسوری بودند، به هلاکت رسیدند و شماری نیز زخمی شدند.

در شمال سوریه نیز درگیری های پراکنده میان یگان های ارتش سوریه با گروه موسوم به "جنبش نورالدین الزنکی" ادامه داشت و درگیری های شدیدی نیز در اطراف ساختمان اطلاعات نیروی هوایی ارتش سوریه در غرب حلب و شمال این استان جریان داشت.

درجبهه های حلب شمالی نیز اختلافات میان تروریست های داعش از یک سو و عناصر گروه موسوم به "جبهه اسلامی" از سوی دیگر، ادامه داشت و در حمله ارتش سوریه به مواضع تروریست های داعش، شماری از عناصر این گروهک به هلاکت رسیدند.

در جبهه عین العرب در شرق حلب نیز درگیری های پراکنده میان یگان های حمایت مردمی از یک سو و تروریست های داعش از سوی دیگر ادامه یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها