قاچاق هروئین به اروپا؛ منبع درآمد جدید داعش

قاچاق هروئین به اروپا؛ منبع درآمد جدید داعش
چهارشنبه 5 آذر 1393 - 18:51

گروهک تروریستی داعش با تمام قوا به عرصه قاچاق مواد مخدر ورود کرده و با قاچاق نیمی از هروئین افغانستان به اروپا از راه عراق و برخی از کشورهای آفریقایی، درآمد هنگفتی به جیب می زند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اداره فدرال کنترل مواد مخدر روسیه چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد که قاچاق هروئین افغانستان در سطح گسترده، درآمد سرشاری برای گروهک داعش ایجاد کرده و نیمی از هروئین قاچاق شده به اروپا را داعشی ها منتقل می کنند.

به نوشته روسیا الیوم، در گزارش اداره فدرال کنترل مواد مخدر روسیه آمده است: قاچاق هروئین افغانی از طریق خلیج عدن ، اتیوپی، اریتره، سومالی، کنیا، تانزانیا باعث ظاهر شدن تعداد زیادی از دزدان دریایی مجهز به قایق های کوچک و سریع السیر شده است که با درآمده های حاصله از راه حمل و نقل مواد مخدر زندگی می کنند.

گزارش این اداره می افزاید: "از آنجا که مقادیر عمده هروئین تولیدی در افغانستان از طریق دزدی دریایی منتقل می شود، تلاش های بین المللی برای مبارزه با مواد مخدر عملاً بی اثر مانده و کاملا واضح است که بدون جلوگیری از تولید گسترده مواد مخدر در افغانستان نمی توان از حل و فصل درگیری ها در مناطق فوق الذکر سخن گفت".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها