گزارش العالم از پیشروی ارتش عراق در رمادی

چهارشنبه 5 آذر 1393 - 19:34

بغداد، العالم - نیروهای عراقی ضمن پاکسازی چندین منطقه استان صلاح الدین از وجود تروریست‌ها و پیشروی در نقاط مختلف شهر رمادی، از بروز تفرقه و چند دستگی میان عناصر داعش خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار العالم، ارتش عراق و نیروهای مردمی بعد از پاکسازی اغلب مناطق در استان دیالی، کنترل اوضاع در این مناطق را به طور کامل در دست گرفته اند.

نیروهای عراقی همچنین با اجرای طرحهای امنیتی و عملیات نظامی توانستند ارتباط تروریست ها را در چهار استان محل حضور آنها قطع کنند، به گونه ای که عملیات امدادرسانی و پشتیبانی ترویست ها میان این استانها به طور کامل قطع و باعث ضعف عناصر مسلح شده است.

حیدر قاسم خبرنگار العالم افزود: نیروهای عراقی درحال پیشروی در رمادی هستند و چندین منطقه را در عرض چند ساعت از وجود تروریست ها پاکسازی کردند و در تازه ترین دستاورد علاوه بر به دست گرفتن کنترل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان، 4 تروریست را به هلاکت رساندند.

هواپیماهای ارتش عراق در "هیت" والی داعش را به همراه 22 تن از همراهانش به هلاکت رساند و در پی اجرای عملیات مشترک ارتش، نیروی هوایی و کردهای پیشمرگه در برخی مناطق شهر موصل، خبرهایی از فرار و مخفی شدن تعداد زیادی از سرکرده های داعش به گوش می رسد.

خبرنگار العالم همچنین از بروز چنددستگی میان تروریست ها و حتی درگیری بین آنها خبر داد، به ویژه آن که ارتش عراق در عرض 10 روز بیش از 20 سرکرده بارز این گروه را به هلاکت رسانده یا بازداشت کرده است که همین امر نشان دهنده میزان فروپاشی صفوف آنهاست.

حیدر قاسم افزود: فرماندهان ارتش تاکید می کنند که تجهیزات نظامی زیادی به شهرستان بلد و رمادی در استان صلاح الدین رسیده و عملیات هایی در روستاهای همجوار این شهر برای هدف گرفتن مواضع تروریست ها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: داعشی ها به دلیل داشتن نیروی انسانی اندک در مناطق مجاور بلد دست به حملات پراکنده زده و با شلیک خمپاره و گاهی موشک و با استفاده از تک تیراندازهای خود می کوشند از خود دفاع کنند اما طولی نخواهد کشید که هواپیماهای ارتش عراق نتیجه درگیری ها را در محورهای مجاور این شهر به نفع خود تمام کند.

پربیننده ترین خبرها