حزب الله چگونه نیروی خود را از دست عناصر مسلح آزاد کرد + فیلم

پنج‌شنبه 6 آذر 1393 - 09:23

بيروت (العالم)- معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان، آزادی "عماد عیاد"، یکی از نیروهای ربوده شده حزب الله به دست تروریست های گروه موسوم به ارتش آزاد را پیروزی همه لبنانی ها توصیف کرد.

خبرنگار العالم در بیروت با بیان این که حزب الله نیروی ربوده شده خود را با دو سرکرده تروریست ها مبادله کرده است گفت: این نخستین بار است که حزب الله تصمیم می گیرد معادله حمایت از نیروهای خود در سوریه را با همان شعار همیشگی "ما قومی هستیم که اسرای خود را رها نمی کنیم"، تثبیت کند.

"عماد عیاد" نخستین نیروی ربوده شده حزب الله است که با گفت وگوی غیر مستقیم با گروه تروریستی موسوم به ارتش آزاد، پس از 50 روز اسارت به میهن و آغوش خانواده خود باز می گردد.

حزب الله لبنان این گفت وگوها را به صورت محرمانه و با صبر و شکیبایی و تعیین سقف شرایط و تنها در مقابل آزادی اسرای گروه مقابل بدون قبول هیچ شرط دیگری، هدایت کرد.

"شیخ نبیل قاووق" معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله در مراسم استقبال از عماد عیاد، آزاد سازی وی از دست تروریست ها را دستاورد و پیروزی برای همه لبنانی ها و نتیجه تلاش های آرام و پیوسته نیروهای مقاومت توصیف کرد.

خبرنگار العالم گفت: عیاد از یکی از پایگاه های حزب الله در منطقه جرود بریتال ربوده شده بود، و تروریست ها می خواستند از طریق آن پرونده لبنان و سوریه را با هم درآمیزند و شرایط دشورای را برای آزادی وی مطرح نمایند؛ آزادی وی کار ساده ای نبود و عملیات امنیتی حزب الله در منطقه القلمون که به اسارت دو سرکرده ارتش آزاد منجر شد، قاعده بازی گفت وگو در این خصوص را برهم زد و در نهایت عماد عیاد آزاد شد.

"لبنان عیاد" پدر عماد عیاد در گفت وگو با خبرنگار العالم در بیروت، از رهبری حکیمانه حزب الله و شعار سید حسن نصرالله دبیر کل این حزب مبنی بر این که "ما قومی هستیم که اسرای خود را رها نمی  کنیم"، قدردانی کرد.

یک زن لبنانی نیز ضمن ابراز امیدواری در خصوص این که همه سربازان لبنانی ربوده شده از دست گروه های تروریستی آزاد شوند، از سید حسن نصرالله خواست به ارتش لبنان برای بازگردان این نیروها به آغوش گرم خانواده هایشان کمک کند.

خبرنگار العالم در بیروت در پایان تصریح کرد که مساله عیاد پایان یافت اما با پایان یافتن این مساله حرف و حدیث ها درباره تاثیر گفت وگوهای چند ماهه دولت لبنان برای آزادی نیروهای لبنانی اسیر در دست تروریست های النصره و داعش که تا کنون هیچ یک از آنها آزاد نشده اند، آغاز شد.

خبرنگار العالم افزود: حزب الله با آزادی عماد عیاد، بدون شک دولت لبنان را در تنگنا قرار داده و باعث شده است خانواده های نظامیان لبنانی آرزو کنند شاهد چنین روزی برای خود باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها