مقررات عجیب داعش برای خروج شهروندان از موصل

مقررات عجیب داعش برای خروج شهروندان از موصل
پنج‌شنبه 6 آذر 1393 - 11:28

گروه تروریستی داعش مقررات سختگیرانه‌ای را برای خروج اهالی موصل از این شهر وضع کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سلام حمید" یکی از شهروندان موصل که قصد سفر به خارج از این شهر را دارد و مجبور به حضور در صف های طولانی برای کسب اجازه خروج از شهر شده است، به روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن گفت: پیش تر تصمیم گرفتم برای انجام کاری به شهر کرکوک در مجاورت موصل سفر کنم، اما هنگامی که به خروجی شهر رسیدم، تروریست های مسلح مانع خروج من شدند و از من مجوز خروج خواستند و همین مساله باعث شد که برای کسب مجوز به موصل برگردم.

القدس العربی نوشت: چند نفر از کسانی که به پدیده موسوم به "دادگاه شرعی" داعش برای کسب مجوز خروج از شهر موصل مراجعه کرده اند، می گویند: باید راننده ای که آنها را به خارج از شهر می برد، تضمین کند که آنها در چند روز آینده با او به موصل باز می گردند.

سعد الجبوری، راننده تاکسی مسیر موصل به کرکوک در این خصوص می گوید: هر روز با مسافرانم به دادگاه داعش مراجعه و تضمین می دهم که آنها را به موصل باز می گردانم؛ و آنها برای مدت طولانی در خارج از شهر باقی نمی مانند.

"ثامر خالد" تاجر موصلی که چندین ساعت در انتظار کسب مجوز خروج از شهر بوده است می گوید: مدارک شناسایی مرا گرفتند و مشخصات مرا در رایانه جستجو کردند تا مطمئن شوند که از افراد تحت تعقیب هستم یا خیر.

وی از این رفتارهای ظالمانه که هدف از آن فشار بر مردم و مجبور کردن آنها به باقی ماندن در شهر است، به شدت ابراز نگرانی کرد.

ثامر افزود: از تروریست مسلحی در محکمه شرعی درباره این رفتارها سوال کردم و او تاکید کرد که تعدادی از جوانان موصلی به مراکز ثبت نام داوطلبان مقابله با داعش در خارج از شهر موصل پیوسته اند و هدف از این اقدامات جلوگیری از ادامه این امر است.

از سوی دیگر بسیاری از کسانی که مجوز سفر به خارج از موصل را دریافت کرده اند به روزنامه القدس العربی گفتند، با وجود دریافت مجوز خروج از شهر، تنها اجناس و لوازمی را می توانند با خود از شهر خارج کنند که آن اقلام در مجوز ثبت شده باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها