گزارش جدید خبرنگار العالم از عملیات ارتش سوریه

گزارش جدید خبرنگار العالم از عملیات ارتش سوریه
پنج‌شنبه 6 آذر 1393 - 17:43

ارتش سوریه به عملیات خود علیه گروههای تروریستی در مناطق درعا، ریف الحسکه و ریف دمشق ادامه داد و توانست دو روستای دیگر را در ریف الحسکه از دست گروه های مسلح آزاد کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از سوریه، ارتش سوریه به پیشروی در ریف درعا ادامه داد و شماری از عناصر مسلح را در این منطقه به هلاکت رساند.

وی افزود: درگیری ارتش سوریه با عناصر مسلح تروریست، در دو جبهه شرق و شمال روستای الشیخ مسکین در جریان است و توپ های سنگین ارتش سوریه، پایگاه های عناصر مسلح تروریست را در داخل این روستا هدف قرار دادند و شماری از تروریست ها را به هلاکت رسانده و شماری را زخمی کردند. در میان کشته ها، شماری از رهبران تروریست مشاهده می شوند.

"ترکی حسن" کارشناس امور نظامی و راهبردی روز پنج شنبه به شبکه العالم گفت: بخش اعظم ماموریت آزادسازی الشیخ مسکین، با ورود به روستا و تسلط بر برخی از شهرک های آن، تحقق یافته است. اکنون ارتش سوریه تا ایستگاه دیده بانی حرمون نیز رسیده است و من فکر می کنم که پیشروی ارتش سوریه تا اتمام ماموریت، بی وقفه ادامه خواهد یافت.

روستای الشیخ مسکین، از مهم ترین مناطق، در جنوب سوریه به شمار می رود زیرا این منطقه در نزدیکی جاده بین المللی دمشق – درعا قرار دارد.

تحولات میدانی همچنین حاکی است که ارتش سوریه، تا پیش از تامین امنیت خطوط امدادرسانی و برطرف کردن خطر عناصر مسلح از پایگاه های راهبردی در جنوب، از پای نخواهد نشست.

در شمال نیز، ارتش سوریه دو روستای باب الخیر و الجمو واقع در نزدیکی جاده الملیبیه واقع در ریف الحسکه را آزاد و ده ها تن از عناصر مسلح تروریست را به هلاکت رساند.

از سوی دیگر، در پی پیشروی ارتش سوریه در برخی از مناطق غوطه دمشق که عناصر مسلح در آن حضور داشتند، تروریست ها اقدام به تیراندازی به غیرنظامیان کرده و منابع آب برخی از مناطق پایتخت را قطع کردند، اما ارتش سوریه توانستند به سرعت عناصر مسلح را در وادی بردی و منطقه سمیه واقع در ریف دمشق، محاصره کند و به این ترتیب، جریان آب به صورت تدریجی در مناطق مختلف وصل شد.

26-22:37
26

 

پربیننده ترین خبرها