آل خلیفه مجازات تحریم کنندگان انتخابات را آغاز کرد

آل خلیفه مجازات تحریم کنندگان انتخابات را آغاز کرد
پنج‌شنبه 6 آذر 1393 - 17:54

حکومت آل خلیفه تهدید خود را علیه شهروندان و تحریم کنندگان انتخابات عملی کرد و در اولین حرکت، وزارت کشور بیش از 15 نیروی پلیس را به اتهام شرکت نکردن در انتخابات پارلمانی اخیر مورد بازجویی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت مراه البحرین، وزارت کشور بحرین روز پنجشنبه شماری از نیروهای خود را برای تحقیق درباره علت خودداری آنها از شرکت در انتخابات مورد بازجویی قرار داد.

اطلاعات منتشره، نشان دهنده آن است که بیش از 15 نیروی وزارت کشور بحرین برای تحقیق درباره علت شرکت نکردن در انتخابات پارلمانی روز شنبه اول آذرماه در این کشور و حضور در کمیته تحقیقات خاص آن وزارتخانه، احضار شده اند.

از سوی دیگر، وزارت کشور بحرین، روز قبل از برگزاری انتخابات از کارمندان این وزارتخانه، نظامیان و حتی کارمندان غیرنظامی شاغل در بخش های کمکی از جمله کمیته صیانت از آرا و غیره، درخواست کرده بود تا در به همراه خانواده هایشان در انتخابات شرکت کرده و شناسنامه های مهر خورده شان را در روز بعد برای اثبات شرکت در انتخابات، به مسئول مربوطه نشان دهند.

یادآور می شود شماری از کارمندان وزارتخانه ها و نهادهای دولت بحرین از جمله، وزارت کشور و وزارت شهرداری ها تماس هایی از محل کارشان دریافت کرده اند و از آنها درخواست شده است تا روز پس از انتخابات، با هدف اثبات مشارکتشان، فتوکپی شناسنامه هایشان را که مهر انتخابات بر آن ضرب شده است، به بخش منابع انسانی محل خدمتشان ارائه کنند.

همچنین شماری از وکلای بحرینی از جمله حسن رضی، عبدالله الشملاوی، محمد احمد و جلیله السید در واکنش به تهدیدات آل خلیفه در بیانیه ای اعلام کردند: وادار کردن رأی دهندگان به شرکت در انتخابات از طریق تهدید به تبعات احتمالی عدم شرکت، باعث اختلال در آزادی رأی دهندگان خواهد شد.

این در حالی است که براساس حقوق رأی دهندگان، باید آنها در زمینه شرکت یا شرکت نکردن در انتخابات و گزینش نامزدها آزاد باشند.

پربیننده ترین خبرها