اتهام توطئه اخوان علیه قرآن کریم در تظاهرات

اتهام توطئه اخوان علیه قرآن کریم در تظاهرات
پنج‌شنبه 6 آذر 1393 - 20:25

گروهی از کاربران شبکه های اجتماعی گروه اخوان المسلمین مصر را متهم کردند که قصد دارد در تظاهرات فردا جمعه نیروهای امنیتی را وادار به اهانت به قرآن کریم نموده و در مرحله بعدی از این واقعه سوء استفاده کند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الوفد مصر نوشت: کاربران مصری در پایگاه های اجتماعی پیام هایی را درباره آنچه آن را توطئه گروه اخوان المسلمین و طرفدارانشان در روز جمعه برای وانمود کردن توهین به قرآن کریم و زیر پا قرار گرفتن این کتاب مقدس از سوی پلیس در جریان تعقیب و گریز احتمالی و متفرق کردن تظاهرکنندگان دانستند، هشدار دادند.

در این پیام ادعا شده است: "گروه اخوان المسلمین تلاش می کند تا نیروهای امنیتی را به ورطه توهین و زیر پا قرار گرفتن قرآنها در جریان تظاهرات روز جمعه بکشاند و بدین ترتیب طرفدارانی در میان مردم برای خود کسب کنند".

در این پیام آمده است: "در روز 28 نوامبر طرفداران اخوان المسلمین، قرآن و شمشیر به دست، به خیابان ها خواهند آمد و طبعا پلیس نیز آنها را تعقیب خواهد کرد. در این تعقیب و گریز آنها قرآن ها را به زمین پرتاب خواهند کرد. پلیس نیز به تعقیب آنها خواهد پرداخت و در این میان به نسخه های قرآن کریم توهین شده و زیر پا قرار خواهند گرفت. در نتیجه به قرآن کریم توهین شده و دوربین های کار گذاشته شده توسط اخوان المسلمین این اقدام پلیس را به تصویر کشیده و باعث تحریک مردم و کسب طرفدار برای این گروه خواهد شد".

این پیام افزود: "به دنبال انتشار این تصاویر، مردم عادی مصر که نسبت به دینشان غیرت دارند به اخوان المسلمین خواهند پیوست و زمانی که تصاویر این سناریوی از پیش طراحی شده را می بینند، بر شدت خشم آنها افزوده خواهد شد و باعث تحریک مردم علیه پلیس خواهند شد".

براساس ادعای این پیام، اخوان المسلمین در این مرحله عبارت "به یاری دینت بشتاب" را به عنوان شعار، انتخاب خواهد کرد و از طریق شبکه های ماهواره ای شان با انتشار این تصاویر، باعث تحریک سایر کشورهای عرب و مسلمان علیه مصر، و نهادهای دینی مانند دانشگاه الازهر علیه پلیس خواهند شد.

در پایان این پیام با حمله شدید به گروه اخوان السلمین آمده است: "این یک توطئه ننگین از سوی اخوان المسلمین و دین فروشان خدانشناسی است که در راستای دستیابی به اهدافشان، توطئه لگدمال شدن قرآن کریم را طراحی کرده اند. بنابراین درباره این توطئه شیطانی هوشیار باشید".

گروه اخوان المسلمین مصر هنوز درباره این ادعاها و اتهامات مطرح شده علیه خود واکنشی نشان نداده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها