حماس: پیشنهاد عباس نوعی چشم پوشی از قدس است

حماس: پیشنهاد عباس نوعی چشم پوشی از قدس است
جمعه 7 آذر 1393 - 10:54

العالم ـ یکی از رهبران برجسته جنبش حماس، موافقت محمود عباس با تشکیل کشور فلسطین بر 22 درصد از خاک این سرزمین را نوعی چشم پوشی از شهر قدس و اطراف آن دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمود الزهار" عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش حماس شامگاه پنجشنبه در حاشیه مراسمی که شاخه دانشجویی این جنبش برای دفاع از مسجد الاقصی در شهر غزه برگزار کرد، گفت: کسی که می گوید با تشکیل کشور فلسطین بر 22 درصد از سرزمین فلسطین موافق است، در واقع از قدس و اطراف آن صرف نظر کرده است. آنها پیشتر خواهان تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال 67 بوده اند اما اینک با 22 درصد از خاک فلسطین موافقت می کنند.

محمود عباس روز دوشنبه گذشته در سخنرانی خود در سازمان ملل به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین در نیویورک، از آمادگی فلسطینی ها برای حل نزاع با اسراییلی ها و تشکیل کشور فلسطین فقط در 22 درصد از خاک این کشور و ایجاد راه حلی بزعم او عادلانه و مورد توافق همگان برای مساله پناهندگان فلسطینی، بر طبق پیمان های مجمع عمومی سازمان ملل، خبر داد.

مرزهای سال 1967 فلسطین، 22 درصد از مساحت فلسطین را تشکیل می دهد؛ این مساحت شامل بخش غربی شهر قدس نمی شود؛ تشکیلات خودگردان، بخش شرقی قدس را به عنوان پایتخت کشور فلسطین مطالبه می کند که جنبش حماس با این امر مخالف است و تاکید می کند که تمام شهر قدس باید پایتخت فلسطین باشد.

الزهار تصریح کرد که آزادی قدس و مسجد الاقصی بیش از آنچه که رژیم اشغالگر و افراد همدست این رژیم و نیز برخی فلسطینی ها گمان می کنند، نزدیک است. ما در جنگ اخیر صهیونیست ها علیه نوار غزه دریافتیم که چگونه می توان فلسطین را آزاد کرد.

وی گفت: جنبش حماس انتقال مقاومت به کرانه باختری و حمایت از قهرمانان مسجد الاقصی که با ابزارها و راهکارهای نو در مقابل رژیم اشغالگر و نیز در برابر حملات شهرک نشینان یهود ایستادگی کردند، وظیفه مقدس خود می داند.

این رهبر برجسته جنبش حماس تاکید کرد که غزه تهدیدی برای مرزهای شرقی مصر به شمار نمی آید بلکه از آن حمایت کرده و از اشغال آن توسط رژیم اسراییل جلوگیری می کند.

الزهار افزود: غزه در طول تاریخ خاری در چشم صلیبی ها و نیز خاری در گلوی آنهاست و همواره دژی مستحکم برای اسلام و مسلمانان خواهد بود.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: تفنگ حماس و مقاومت فلسطین به هیچ سمت و سویی منحرف نخواهد شد، بلکه همواره رژیم اشغالگر را نشانه خواهد گرفت.

گفتنی است که برخی رسانه های غیردولتی مصر، جنبش حماس را به انجام حملات مسلحانه علیه ارتش مصر در سینا متهم می کنند که آخرین مورد آن حمله عناصر مسلح ناشناخته به ایست بازرسی ارتش مصر در شمال سینا است که منجر به کشته شدن 31 نظامی مصری علاوه بر زخمی شدن برخی دیگر شد، که جنبش حماس همواره این مساله را تکذیب کرده است.

از زمان برکناری "محمد مرسی" رییس جمهوری سابق مصر در 3 ژوئیه 2013، روابط قاهره و جنبش حماس به تیرگی نهاد؛ نظام جدید مصر جنبش حماس را امتدادی برای گروه اخوان المسلمین می داند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها