آمادگی ارتش عراق برای انجام عملیات گسترده علیه داعش

آمادگی ارتش عراق برای انجام عملیات گسترده علیه داعش
جمعه 7 آذر 1393 - 12:02

بغداد (العالم) - ارتش عراق خود را برای اجرای عملیاتی بزرگ در استان های دیاله و صلاح الدین آماده می کند .

خبرنگار شبکه خبری العالم در عراق امروز (جمعه) گزارش داد: ارتش عراق درپی اجرای عملیاتی بزرگ در استان های دیاله و صلاح الدین در دو روز آینده با هدف انهدام مواضع اصلی گروهک تروریستی داعش است.

بر اساس این گزارش، نیروهای مردمی و ارتش عراق از چند هفته پیش در استان های الانبار و صلاح الدین و شهر موصل در استان نینوا مسیرهائی را که تروریست ها از آن برای رساندن کمک های مالی و تسلیحاتی استفاده می کردند، مسدود کرده اند.

پس از آزادسازی شهر بیجی در استان صلاح الدین ارتباط تروریست های داعش مستقر در مناطق جنوبی موصل با دیگر عناصر این گروهک تروریستی مستقر در مناطق مختلف الانبار و صلاح الدین قطع شد و آزادسازی مناطق السعدیه و جلولاء در استان دیاله نیز باعث قطع ارتباط داعشی های مستقر در منطقه قره تپه با مناطق دیگر شد.

گزارشگر العالم اعلام کرد: فرماندهان ارتش عراق تاکید کرده اند که منطقه قره تپه احتمالاً در دو روز آینده کاملاً آزاد خواهد شد. 

ارتش عراق روز پنجشنبه گذشته منطقه استراتژیک الطبج را که در شمال شرق شهر بعقوبه (مرکزاستان دیاله) واقع است، آزاد کرد و وزارت کشور عراق نیز اعلام کرد که ارتش این کشور پس از دفع سنگین ترین حمله داعش به مرکز شهر الرمادی توانست چند منطقه نزدیک به مرکز این شهر را آزاد کند و کنترل مجتمع نهادهای دولتی (در وسط شهر الرمادی) را نیز به دست گرفته و شهر هیت را هم به کنترل خود درآورد. 

ارتش عراق همچنین 12 تروریست داعش را در نزدیکی مسیر سامراء – بغداد در استان صلاح الدین به هلاکت رساند و 2 دستگاه خودروی بمب گذاری شده آنها را نیز خنثی کرد.
MKH-27-22:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها