انتقاد از اخراج ساکنان منطقه مرزی مصر با غزه

انتقاد از اخراج ساکنان منطقه مرزی مصر با غزه
جمعه 7 آذر 1393 - 13:08

العالم ـ سازمان عفو بین الملل، اقدام دولت مصر در اخراج صدها نفر از ساکنان منطقه هم مرز با نوار غزه به بهانه تامین امنیت مرزها را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان غیردولتی عفو بین الملل در بیانیه ای تاکید کرده که مقام های مصر در حالی اقدام به تخلیه منطقه رفح کرده اند که تمام حقوق بین الملل بویژه مشورت با ساکنان محلی، دادن اخطاریه قبلی، جبران خسارتها و تهیه مسکن برای افرادی که قادربه تامین نیازهای اصلی خود نیستند، نادیده گرفته شده و این امر سبب شده تا اقدام مزبور، غیرقانونی باشد.

سازمان عفو بین الملل در این بیانیه بر لزوم پایان دادن به تخریب صدها منزل و تخلیه اجباری در رفح واقع در شمال سینا، به منظور ایجاد یک منطقه بی طرف در طول مرز با نوارغزه تاکید کرد.

این سازمان غیردولتی همچنین از سکوت رسانه ای در شمال سینا به منظور سرپوش گذاشتن بر عملیات تخریب و اخراج ساکنان این منطقه و یا هرگونه عملیات نظامی دیگر انتقاد کرد.

گفتنی است که منطقه بی طرف یکی از تدابیر امنیتی اخیر مصر در جنگ خود علیه گروههای تروریستی است که از زمان برکناری محمد مرسی در ژوئیه 2013 توسط ارتش مصر، حملات خود را علیه نیروهای امنیتی این کشور افزایش داده اند.

به باور مقام های مصری، این منطقه بی طرف به عمق 500 متر و طول حدود 13.5 کیلومتر، موجب منزوی کردن تروریسها در بخش صحرایی و کاهش تونل های قاچاق سلاح خواهد شد؛ ایجاد این منطقه همچنین به تخریب بیش از 800 منزل و اخراج حدود یکهزارو 100 خانواده مصری می انجامد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها