نامه سرگشاده شخصیت های اسلامی به داعش

جمعه 7 آذر 1393 - 22:48

شماری از شخصیت های دینی در جهان اسلام درنامه ای سرگشاده به گروه تروریستی داعش، ادعاهای باطل این گروه به نام دین را مبنی بر" جهاد برای اجرای شریعت اسلامی" محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، 126 شخصیت دینی در جهان اسلام روز جمعه در نامه ای با استناد به آیات قرآن کریم و احادیث نبوی، اعلام کردند که گروه داعش به دین مبین اسلام خدشه وارد کرده و این دین را به عنوان دین قساوت، وحشی گری، شکنجه و قتل معرفی کرده است.

دراین بیانیه آمده است که اقدامات گروه داعش مغایر با دین اسلام و ارزش های والای این دین است و کشتار مسلمانان شرعاً حرام است.

به موجب بیانیه این شخصیت های برجسته دینی، "در اسلام جهاد جز برای مقابله با تجاوز و ظلم و ستم وجود ندارد و تکفیر و همچنین قتل و کشتار خبرنگاران یا کارکنان سازمان های امدادرسان نیز جایز نیست".

در این بیانیه مشترک آمده است که "اهانت و تعرض به مسیحیان و اهل کتاب جایز نیست و باید ایزیدی ها را اهل کتاب به شمار آورد و نباید آنان را به بردگی گرفت".

برپایه این گزارش، اهمیت این نامه از آن جهت است که از عقاید اسلامی برای رد بیانیه های صادره از سوی ابوبکر البغدادی سرکرده گروه داعش استفاده شده است.

از جمله شخصیت های دینی امضا کننده این بیانیه می توان به "احمد الحداد" مشاور رئیس امارات در امور اسلامی و شرعی و مفتی بزرگ مرکز صدور فتوا در موسسه امور اسلامی در دبی و "احمد الکبیسی" مُبلغ اسلامی اشاره کرد.

شخصیت های دینی مسلمان در این بیانیه "فقط به کشتار خبرنگاران و کارکنان سازمان های امدادرسانی اکتفا نکردند، بلکه این اقدامات را با استناد به اصول شریعت اسلامی در زمینه حمایت از خارجی ها محکوم کردند".

شخصیت های دینی در پایان نامه خود، از عناصر تندروی داعش خواستند که در اقدامات و افکار خود بازنگری کنند و از آزار و اذیت مردم دست بردارند و به راه درست دین بازگردند.

گروه داعش تاکنون اقدامات وحشیانه زیادی را درمناطق مختلف سوریه و عراق مرتکب شده که با دین اسلام و عادات و تقالید اسلامی و اصول همزیستی مسالمت آمیز و برادری که سوری ها و عراقی ها هزاران سال بر اساس آن در کنار یکدیگر زندگی کرده اند، منافات دارد.

در همین حال ، "احمد الكبيسي" مبلغ اسلامی در گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: آنچه علمای دینی را به نوشتن این نامه برای داعش واداشت، حاکمیت جهل و نبودن علم در نزد برخی و تاکید بر این مساله است که داعش باطل است و هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد.

الکبیسی عناصر داعش را "مارهایی سیاه و مجهول الهویه" دانست و افزود: داعش از جهل عامه در امور اسلامی بهره برداری می کند و مساله عجیب این است که همه وابستگان به این گروه، افراد ناشناس هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها