جنجالی شدن خودروی امام جماعت مکه

جنجالی شدن خودروی امام جماعت مکه
شنبه 8 آذر 1393 - 11:42

انتشار تصویری از سند خودروی امام جماعت مکه در شبکه‌های اجتماعی، بار دیگر سؤالات و بحث و جدل‌های بسیاری را درباره ثروت مبلغان سعودی و سخنان آنان در خصوص دعوت مردم به ساده زیستی به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کاربران سعودی تصویری از سند یک دستگاه خودروی مرسدس را منتشر کرده اند که صاحب آن عبدالرحمن السدیس رئیس امور حرمین در مکه و مدینه و امام مسجد الحرام در شهر مکه مکرمه است. از تاریخ سند این خودرو مدل 2015 از نوع مرسدس اس ال 400 و قیمت 160 هزار دلاری آن بر می آید که فقط 10 روز پیش برای السدیس خریداری شده یا به وی هدیه شده است.
از تاریخ مالکیت خودرو برابر ماه ماه اول سال هجری قمری چنین بر می آید که به احتمال زیاد این خودرو هدیه دفتر پادشاهی سعودی باشد چرا که دفتر پادشاهی سعودی به اعطای چنین هدایا و پاداش هایی شامل پول یا زمین یا خودرو به علمای دینی درباری رژیم آل سعود از جمله اعضای هیأت علمای ارشد سعودی در چنین برهه زمانی در هر سال عادت کرده است.
البته به نظر می‌رسد که این خودرو و قیمت آن در مقایسه با دارایی های امام حرم مکی چیزی نباشد؛ امامی که بیشتر خطبه های نمازجمعه خود را به ستایش پادشاه و حمله به منتقدان اختصاص می دهد. کاربران تویتر دو سال پیش یک فقره چک به مبلغ بیش از 69 میلیون دلار درخصوص یک قطعه زمین در شهر مکه منتشر کردند که دفتر پادشاهی سعودی به السدیس بخشیده بود.
خودروی السدیس بار دیگر بحث و جدل را در شبکه های اجتماعی در اینترنت درباره ثروت زیاد علمای دینی و وعاظ سعودی ایجاد کرده است.
کاربران در شبکه های اجتماعی از تناقض گویی و رفتار متناقض این علمای دینی و وعاظ ابراز تعجب کرده اند زیرا آنها مدام از زهد و پارسایی سخن می گویند و تاکید می کنند که فقر بیش از 30 درصدی سعودیها براساس آمار رسمی چه بسا نعمتی برای آنها است زیرا فقرا اولین کسانی هستند که وارد بهشت می شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها