نمايشگاه عاشورا در بصره در آستانه اربعین حسيني + فیلم

شنبه 8 آذر 1393 - 15:12

بصره (العالم)- در آستانه اربعین حسینی و با آغاز سفر زيارتی عاشقان بارگاه اباعبدالله الحسين (ع) به سوی کربلا با پاي پياده، نمايشگاه عكس، خطاطي، تصاوير هنري و معرق كاري با موضوع کربلا و عاشورا در شهر بصره در جنوب عراق برگزار شد.

خبرنگار شبکه العالم روز شنبه از بصره گزارش داد، در اين نمايشگاه شمار زيادي از اديبان، هنرمندان و عاشقان سالار و سرور شیهدان از استان بصره شركت كردند.
عماد البطاط، نماينده مرجعيت ديني در بصره به خبرنگار العالم گفت: بصره به برگزاري مجالس و مراسم هاي عزاداري معروف است و اين نمايشگاه نيز از جمله شعائر حسيني است كه مورد ستايش و تقدير بسياري از علما و فقها قرار دارد.

مهدي ميثم الخفاجي، ناظر اين نمایشگاه نيز در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: اين نمايشگاه همزمان با راهپيمايي ميليوني به طرف كربلاي معلي برگزار مي شود و شامل جنبه هاي مختلف از جمله خطاطي، فعاليت هاي هنري مانند معرق كاري و عكس است.
زهره "البجاري" عضو شوراي استان بصره نيز خاطرنشان کرد: به مناسبت اربعين حسيني (ع) مراسم عزاداري سراسري در عراق برگزار مي شود و همزمان با اين مراسم، فعاليت هاي ديگري نيز صورت مي گيرد كه تاثيرگذار است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها