واکنش مصری ها به تبرئه شدن مبارک

واکنش مصری ها به تبرئه شدن مبارک
يکشنبه 9 آذر 1393 - 12:12

تبرئه حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر و پسرانش از اتهامات جنایی و فساد مالی، موجب خشم و ناامیدی گروه های انقلابی در مصر و خانواده های کشته شدگان در جریان انقلاب این کشور شده است.

" احمد السیوفی " رئیس دفتر شبکه العالم در قاهره روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد؛ از زمان صدور حکم تبرئه مبارک ، مردم مصر واکنش های زیادی نشان داده اند که از جمله می توان به برگزاری تظاهرات مقابل اتحادیه روزنامه نگاران اشاره کرد که تجمع کنندگان طی آن ، حکم دادگاه را محکوم و آنرا حکم سیاسی قلمداد کردند.

بر اساس این گزارش، مردم همچنین تجمع گسترده داخل میدان " عبدالمنعم ریاض" در مجاورت میدان التحریر برگزار کردند که نیروهای امنیتی با شلیک گازهای اشک آور به تعقیب تظاهرکنندگان پرداختند و میدان ریاض صحنه تعقیب و گریز بود.

مدیر دفتر شبکه العالم در قاهره گفت درحالیکه طرفداران مبارک از تبرئه وی بسیار راضی وخشنود هستند، اما گروه های انقلابی وخانواده های کشته شدگان در زمان انقلاب تاکید کرده اند که اجازه نخواهند داد که خون فرزندانشان پایمال شود.

السیوفی اظهار داشت برخی از گروه های انقلابی با صدور اعلامیه ای خواهان برگزاری تجمع میلیونی گسترده در روز دوازدهم دسامبر آتی با هدف دعوت به قصاص و پس گرفتن حقوق کشته شدگان شده اند.

این درحالی است که حسنی مبارک دیکتاتور مصر پس از صدور حکم تبرئه وی و هفت نفر از مسؤولان رژیم  سابق از جمله حبیب العادلی وزیر کشور پیشین از سوی دادگاهی در مصر، در گفتگوی تلویزیونی اظهار داشته بود که هیچ جرمی را مرتکب نشده است .

دادگاه مصر همچنین مبارک و هفت مسؤول رژیم سابق مصر را از اتهامات مربوط به فساد به ویژه فروش گاز سرزمین های اشغالی به قیمت های کمتر از قیمت بازار تبرئه کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها