فراخوان خاخام صهیونیست برای یورش به مسجد الاقصی

فراخوان خاخام صهیونیست برای یورش به مسجد الاقصی
يکشنبه 9 آذر 1393 - 20:57

"یهودا گلیک" خاخام صهیونیست، پیروان خود را به تجاوز ده ها هزار نفری به مسجد الاقصی فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه عبری زبان معاریو، در سایت خود اعلام کرد که این خاخام با ارسال هزاران پیامک به شهرک نشینان صهیونیست، آن ها را به مشارکت ده ها هزار نفری در ورود به مسجد الاقصی فراخواند.

گلیک از صهیونیست ها خواست دست از تجاوز به مسجد الاقصی نکشند.

وی با این حال از این که شخصا نمی تواند در این تجاوز شرکت کند، ابراز تاسف کرد.

این خاخام که به تحریک صهیونیست ها به تجاوز به مسجد الاقصی معروف است، 35 روز پیش به ضرب گلوله شهروندی فلسطینی به نام معتز حجازی، به شدت زخمی شد و رژیم صهیونیستی به همین سبب، به منظور حفظ جانش، او را تا اطلاع ثانوی، از نزدیک شدن به مسجد الاقصی بازداشت.

پلیس رژیم صهیونیستی، چندی پیش گلیک و"موشه ویگلین" نایب رئیس کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را به سبب تلاش برای تغییر شرایط مسجد الاقصی، در قبال بحرانی کردن شهر قدس مسئول دانست.

در این میان، ده ها تن از شهرک نشینان صهیونیست، در میان تدابیر امنیتی، روز یک شنبه، از دروازه المغاربه، وارد مسجد الاقصی شدند و با تکبیرهای خشمگینانۀ فلسطینی هایی که در دفاع از مسجد الاقصی در آن بست نشسته اند، مواجه شدند.

یکی از نگهبانان مسجد الاقصی که خواست نامش فاش نشود، گفت: 40 تن از شهرک نشینان صهیونیست، گروه گروه وارد مسجد الاقصی شدند و از دروازه باب المغاربه راهی مسجد جامع مسقف القبلی شدند و به گشت و گذار در مصلای مروانی، دروازه باب الرحمه و دروازه السلسله پرداختند.

وی افزود: آن ها سپس در محوطه مسجد الاقصی به انجام مراسم پرداختند.

شهروندان فلسطینی هم برای مقابله با صهیونیست ها در مسجد الاقصی فریاد الله اکبر سر دادند.

رژیم صهیونیستی در حل بررسی تصویب قانونی است که بر اساس آن، نماگزاران فلسطینی که برای دفاع از مسجد الاقصی در آن بست می نشینند، تروریست شمرده شوند.

رژیم صهیونیستی، این افراد را به سبب الهام گرفتن از جنبش های حماس و دیگر گروه های فلسطینی، با گروه های تروریست مرتبط تلقی می کند و آن ها را به این سبب، از قدس اخراج می کند.

26

پربیننده ترین خبرها