حمدين صباحى:

حکم برائت مبارک روز سیاه در تاریخ مصر است

حکم برائت مبارک روز سیاه در تاریخ مصر است
دوشنبه 10 آذر 1393 - 20:46

العالم - "حمدین صباحی" رئیس "التیار الشعبی" (جریان مردمی) مصر، حکم تبرئه "حسنی مبارک" دیکتاتور مخلوع این کشور را روز سیاه در تاریخ کشورش توصیف کرد و خواستار اتخاذ موضع قاطع و شفاف مردمی در قبال آن شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم به نقل از روزنامه " الیوم السابع"، حمدین صباحی عصر دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت: ما در برابر دو گزینه قرار داریم: آیا انقلاب مصر خواسته های خود را محقق کرده است یا خیر؟

وی در پاسخ به سوالی که درباره فراخوان برای تظاهرات فردا سه شنبه با عنوان "سه شنبه خشم" مطرح شد، با بیان این که "جریان مردمی"، تظاهرات متعددی را که بیانگر خشم مردم است تایید می کند، گفت: ما از هر حرکت مسالمت آمیزی برای بیان خشم مردم مصر، حمایت می کنیم و این برای اعتراض به حکم دستگاه قضایی مصر نیست بلکه به مثابه بازگشت انقلاب است و ما مجموعه ای از تدابیر را اتخاذ خواهیم کرد که با توجه به مسیر تحولات کشور و سنخیت آن با انقلاب مصر تغییر خواهد کرد.

وی افزود: هرچند که ما وارد ائتلاف 30 ژوئن برای رهایی از حکومت محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر شدیم، اما نمی خواهیم در ائتلافی که انقلاب مصر را بار دیگر تقدیم مبارک می کند، باقی بمانیم.

"هاله شکر الله" رئیس حزب الدستور مصر نیز گفت: همه احزابی که امروز گردهم جمع شده اند، رویدادهای روزهای آینده را پی گیری خواهند کرد زیرا عقیده دارند که برائت مبارک، به مثابه قرار گرفتن بر سر دوراهی است و این احزاب اوضاع را به طور کامل بررسی خواهند کرد و در زمینه عقب نشینی از نقشه راه هیچ مساله ای را قابل بحث نمی دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها