طرح مشترک عربستان و آمریکا برای سوریه

طرح مشترک عربستان و آمریکا برای سوریه
دوشنبه 10 آذر 1393 - 23:02

العالم - وزیر گارد ملی عربستان گفت که ملک عبدالعزیز دخالت سریع در سوریه را مهمترین اولویت می داند.

به گزارش پایگاه خبری العالم " متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز" در مصاحبه تلویزیونی از قول پدرش گفت که دخالت هرچه سریع تر در سوریه اولویت مهم عربستان است و آمریکا نیز به موازات آموزش معارضان سوری، طرحی برای مسلح کردن فوری آنها دارد.

وی افزود: تعیین سرکرده هایی برای طراحی نقشه های نظامی از دیگر اهداف طرح آمریکاست. تابعیت این سرکرده ها مشخص نشده است.

شاهزاده سعودی با اشاره به مذاکراتش با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره سوریه، عراق، یمن و برنامه هسته ای ایران گفت: واشنگتن عراق را مانند سوریه اولویت نخست نمی داند هرچند ممکن است اختلافاتی در نوع دیدگاه آمریکا و عربستان وجود داشته باشد.

متعب در ادامه تاکید کرد اولویت عربستان دخالت هرچه سریع تر در سوریه بود تا مجالی برای گسترش تروریست های داعش و النصره و ... نباشد و مدعی شد که اگر از اول به حرف پادشاه عربستان گوش داده بودند اکنون هیچ گروه تروریستی در منطقه وجود نداشت!!

وی درباره طرح آمریکا برای آموزش تررویست های سوری در طی چند ماه گفت: از مسوول این طرح شنیدم که این برنامه مدت طولانی زمان خواهد برد از این رو وجود یک طرح دیگر به موازات آموزش آنها ضروری به نظر می رسد که همان مسلح کردن معارضان به صورت کامل و سریع است.

متعب افزود: به نظر ما بزرگ ترین مشکل ارتش آزاد علی رغم پیشروی هایش این بود که در نهایت با کمبود سلاح و مهمات روبرو شد، پس علاوه بر آموزش باید به آنها سلاح بدهیم و فرماندهانی برای تعیین نقشه های نظامی و هماهنگی نیروها تعیین کنیم.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها