بسیج مردمی عراق و هجوم سیاسی و رسانه‌ای +ویدئو

سه شنبه 11 آذر 1393 - 18:28

بغداد، (العالم) - مقامات دینی و سیاسی عراق با محکومیت هجمه اخیر برخی مراکز رسانه‌ای و سیاسی به نیروهای بسیج مردمی این کشور تأکید کردند: پس از شکست هایی که گروهک تروریستی داعش در مناطق مختلف عراق متحمل شد، این حملات در چارچوب خدمت به اهداف این گروهک انجام می‌گیرد.

از ابتدای تابستان گذشته و زمانی که گروهک تروریستی داعش، به دنبال جنگ روانی و رسانه ای حامیانش به استان موصل و برخی از مناطق غرب این کشور یورش برد، مردم عراق در وضعیت دشواری زندگی می کنند تا اینکه به دنبال صدور فتوای مرجعیت شیعه در نجف اشرف، میلیون ها شهروند عراقی برای دفاع از کشورشان، به جبهه های جنگ علیه گروهک تروریستی داعش شتافتند.

"عزیز جبر شیال" تحلیلگر سیاسی عراقی در این زمینه به خبرنگار شبکه العالم گفت: نیروهای بسیج مردمی، با هدف تغییر معادله و به شکست کشاندن توطئه های کسانی که در آرزوی تبدیل شدن عراق به لقمه چربی برای تروریست ها بودند، وارد عرصه شدند، از این رو جریان های شومی از جمله آمریکا، این نیروها را آماج تبلیغات مسمومشان قرار داده اند؛ هجمه اخیر به نیروهای بسیج مردمی که توطئه اخیر تروریست ها را با شکست مواجه کرده اند، باعث به درد آمدن دل مردم عراق نیز شده است؛ این در حالی است که نیروهای مذکور، توطئه ای را نقش بر آب کردند که تمامی گروهها و طیف های مردم عراق را هدف قرار داده بود.

اگرچه بخشی از جریان های سیاسی و رسانه ای وابسته، به این هجمه ها دامن می زنند، اما با مخالفت نیروهای سیاسی و مقاومت عراق مواجه شده اند.

"یاسر عالم، روزنامه نگار و فعال رسانه ای در این باره گفت: متأسفانه برخی گروهها و جریان ها، از طریق مسموم کردن فضا، اقدام به تبلیغ علیه نیروهای بسیج مردمی در عراق می کنند که البته روند تخریب مذکور تاحدودی طبیعی است؛ اما این امر، باعث کاسته شدن همت والای نیروهای مردمی و حمایت هایشان از نیروهای مسلح و دستاوردهایشان نخواهد شد.

به دنبال آنکه نیروهای بسیج مردمی و مقاومت عراق، توطئه های گروهک تروریستی داعش و سایر تروریست ها را با شکست مواجه کردند، کینه توزان و افراد نفوذی در عرصه سیاسی اقدام به آغاز حملات ظالمانه ای علیه نیروهای مذکور کردند و دستگاه های دروغ پراکنی حامی آشوب و تروریسم در عراق، به روش های مختلفی علیه مرجعیت و نیروهای مقاومت جریان سازی کردند.

ناظران بر این باورند که حملات رسانه ای شدید اخیر علیه مرجعیت و نیروهای بسیج مردمی از حجم گسترده ضربات وارد به گروهک تروریستی داعش و حامیان آن خبر می دهد.

FF-12-10:35 

پربیننده ترین خبرها