بازگشایی قریب‌الوقوع سفارت سوریه در کویت

بازگشایی قریب‌الوقوع سفارت سوریه در کویت
سه شنبه 11 آذر 1393 - 21:27

العالم - مدیر اداره نهادهای بین المللی وزارت امور خارجه کویت گفت که کشورش به منظور بازگشایی سفارت سوریه، به سه دیپلمات سوری ویزای ورود داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جاسم المبارکی" این موضوع را در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد.

پایگاه اینترنتی "رای الیوم" نوشت: همچنین عده ای از کویت خواسته بودند میزبانی سومین کنفرانس کشورهای کمک کننده به معارضین سوری را بر عهده گیرد که کویت به خاطر عدم پرداخت تعهدات قبلی از سوی کشورهای مزبور، از این میزبانی خودداری کرد.  

روزنامه "السیاسه" کویت نیز اعلام کرد که این موضوع به اطلاع "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل متحد رسیده است.

کویت در سال 2012 به خاطر ادامه بحران سوریه، ضمن فراخوانی سفیر خود از دمشق از سفیر سوریه در کویت نیز خواست تا این کشور را ترک کند. بدین ترتیب سفارت سوریه در کویت پس از اعلام بسته شدن سفارت های این کشور در چند کشور دیگر، بسته و از کنسولگری ها و سفارت های دیگر سوریه خواسته شد تا مسئولیت های کنسولی سفارت های بسته شده را انجام دهند. 

منابع دیپلماتیک سوری در گفت وگو با "رای الیوم" ، ضمن تایید این خبر گفتند که کویت مایل به بازگشایی سفارت های دو طرف است.

آنان افزودند: تماس با کویت در دوره بحران در سوریه قطع نشد و اکنون شماری از کشورها مانند کشورهای اروپایی تدابیر لازم برای بازگشایی سفارت هایشان را در سوریه آغاز کرده اند.

این منابع گفتند: دیپلمات های اروپایی به طور منظم به سوریه می آیند، کارهایشان را در سفارت خود در سوریه انجام می دهند و سپس به لبنان می روند، شماری نیز به منظور رایزنی با سران دمشق، درخواست وقت ملاقات دارند.      

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها