دلیل حمله به منزل شیخ عیسی قاسم از نظر علما وشخصیتهای نجف

چهارشنبه 12 آذر 1393 - 08:38

شخصیتهای دینی و سیاسی نجف اشرف حمله نیروهای رژیم آل‌خلیفه به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم عالم سرشناس بحرینی را محکوم کرده و آن را اقدامی تجاوزکارانه ضد مرجعیت و اسلام و مسلمانان دانستند.

شیخ قاسم الاهشمی استاد حوزه نجف اشرف روز چهارشنبه به خبرنگار شبکه العالم گفت: حمله نیروهای رژیم بحرین (به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم) به مثابه حمله به گروه کثیری از مسلمانان و نه فقط شیعیان است؛ چرا که وی فقط نماینده خودش نیست، بلکه نماینده هواداران و یک اندیشه است.
بدر کاظم الجیلیحاوی عضو سازمان بدر عراق نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم حمله نیروهای آل خلیفه به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم را اقدامی علیه کل طوایف بحرینی دانست و تأکید کرد: اقدامات رژیم آل خلیفه غیرمسؤولانه است؛ زیرا اکثریت مردم بحرین به مطالبات و حقوق خود دست نیافته اند. ملت بحرین هدف ظلم و ستم قرار می گیرد و هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی نیست.
خالد الجشعی عضو شورای استان نجف اشرف نیز حمله به خانه شیخ عیسی قاسم اقدامی را محکوم کرد و گفت: باید به این شخصیتها در کل دنیا احترام گذاشت.
محمد الخزاعی مدیر اطلاع رسانی شورای استان نجف اشرف هم هدف از اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه را نابود کردن انقلاب بحرین و ارعاب مردم دانست و تأکید کرد: اقدامات سرکوبگرانه رژیم حاکم بحرین ضد شخصیتهای معارض بحرینی را محکوم می کنیم.
سهیله الصائغ عضو مجلس اعلای اسلامی عراق به خبرنگار العالم گفت: حمله به منزل مرجع عالیقدر آیت الله شیخ عیسی قاسم، اقدام تجاوزکارانه بزرگی ضد مرجعیت و اسلام و مسلمانان است.
الصائغ خاطرنشان کرد: دلیل این اقداما تجاوزکارانه سکوت کشورها در قبال جنایتهایی است که تا کنون اتفاق افتاده و در آینده نیز روی خواهد داد.
نیروهای رژیم آل خلیفه هفته گذشته برای دومین بار به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم یورش بردند.

پربیننده ترین خبرها