پارلمان فرانسه فلسطین رابه رسمیت شناخت

پارلمان فرانسه فلسطین رابه رسمیت شناخت
چهارشنبه 12 آذر 1393 - 08:43

نمایندگان پارلمان فرانسه کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناختند؛ رژیم صهیونیستی این اقدام پارلمان فرانسه را "اشتباهی مهلک" دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نمایندگان پارلمان فرانسه دیروز (سه‌شنبه) به شکل نمادین به فلسطین به عنوان کشور مستقل، رای مثبت دادند.

دراین رای گیری ۳۳۹ نماینده رای مثبت و۱۵۱ نماینده رای منفی دادند.
این رای نمادین اگرچه دولت فرانسه را برای به رسمیت شناختن فلسطین ملزم نمی‌کند، با این‌حال فشار سیاسی قابل توجهی برای سوق دادن دولت به سوی این تصمیم محسوب می‌شود.
لایحه این رای‌گیری نمادین از سوی حزب سوسیالیست فرانسه پیشنهاد و از سوی دیگر احزاب چپ پارلمان حمایت شد.
این لایحه خواستار آن است که دولت فرانسه از طریق به رسمیت شناختن فلسطین، به روند صلح کمک کنند.

مسوولان تشکیلات خودگردان فلسطین پیش‌تر اعلام کرده بودند که مذاکرات صلح شکست خورده است و آن‌ها چاره‌ای جز فشار به کشورها برای به رسمیت شناختن فلسطین بدون توجه به مذاکرات صلح نمی‌بینند.
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رای پارلمان فرانسه را "اشتباهی مهلک" دانست و مدعی شد که این رای‌گیری به مذاکرات ادعایی صلح میان این رژیم و تشکیلات خودگردان آسیب جدی خواهد زد.
سفارت رژیم صهیونیستی در فرانسه نیز با انتشار بیانیه‌ای تصمیمات پارلمان فرانسه را نادرست و آن را باعث پیچیده تر شدن وضعیت فلسطین دانست.
رای‌گیری در پارلمان‌های اروپایی از انگلیس آغاز شد و سپس پارلمان‌های اسپانیا و ایرلند در روندی مشابه فلسطین را به رسمیت شناختند.
سوئد تنها کشور بزرگ اروپایی است که دولت‌ آن فلسطین را به شکل رسمی به عنوان یک کشور و دولت مستقل به رسمیت شناخته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها