بحران در کابینه رژیم صهیونیستی به اوج رسید +فیلم

چهارشنبه 12 آذر 1393 - 23:05

پس از برکناری دو تن از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، اعضای پارلمان با پیش نویس قانونی مبنی بر انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کردند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی پس از توافق روسای فراکسیون های پارلمانی با رییس کنست به انحلال پارلمان و تعیین موعد 17 مارس به عنوان روز انتخابات رای مثبت دادند.
این اتفاق پس از آن رخ داد که نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، یائیر لابید، وزیر دارایی، و تزیپی لیونی، وزیر دادگستری، را به دلیل انتقادهایشان از عملکرد وی برکنار کرد.
فتحی براهمه، تحلیل گر سیاسی فلسطینی، در گفت و گو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: جهت گیری های رژیم صهیونیستی در مورد تعیین برخی سران سیاسی و نظامی از میان افراط گرایان و متعصبان در برهه اخیر که در میان عرب ها از تنفر بیشتری برخوردار بودند، مهم ترین نشانه تلاش نتانیاهو برای تشکیل یک کابینه افراطی از طریق انتخابات بوده و از سوی دیگر نشانگر تفکر کابینه یهودی متعصب است که وجود فلسطینی ها و اعراب را در داخل مرزهای این رژیم جعلی نمی پذیرند.
به دنبال تصمیم نتانیاهو برای برکناری دو تن از وزرای کابینه، پیش بینی می شود وزرای حزب لیونی و لابید نیز از کابینه استعفا دهند و این به معنی خروج 6 وزیر از کابینه است.
نظرسنجی هایی که توسط رسانه های صهیونیستی منتشر شده نشانگر افزایش قدرت حزب راست افراطی است چنان که نمایندگان حزب خانه یهود، حزب ملی – مذهبی، حزب لیکود و حزب "اسرائیل خانه ما" به شکل قابل توجهی افزایش یافته اند.
خضر شاهین خیرنگار العالم از قدس اشغالی افزود: شکست کابینه رژیم صهیونیستی در تحقق اهدافش از طریق تجاوز به باریکه غزه علاوه بر سلطه نداشتن بر بیت المقدس در پی انتقاضه اخیر، دلایل اصلی فروپاشی این کابینه و بروز اختلاف در میان اعضای آن است.
بحران در کابینه رژیم صهیونیستی دیروز با اعلام برکناری دو وزیر توسط نتانیاهو به اوج خود رسید و ناظران معتقدند که وی با این اقدام خواست به دیگران بفهماند که به توصیه هیچ یک از طرفین گوش نمی دهد که این بدان معناست که کابینه آینده برای به دست آوردن آرای تندروها ، راست گراتر خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها