تجمع اعتراضی علیه حکومت بحرین در مقر وفاق

تجمع اعتراضی علیه حکومت بحرین در مقر وفاق
جمعه 14 آذر 1393 - 13:24

العالم - دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین ، با تجلیل از تجمع اعتراض به اقدام های خودسرانه نیروهای آل خلیفه در مقر این جمعیت، از تجمع کنندگان خواست برای تشکیل کمیته بین المللی با هدف ایجاد زمینه گفت وگوی ملی در بحرین تلاش کنند.

 به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از اخبار البحرین، با وجود محدودیت و محاصره مقر برگزاری کنفرانس جمعیت وفاق بحرین توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه، تجمع اعتراضی در محکومیت اقدام های  خودسرانه نیروهای رژیم بحرین در مقر اصلی این جمعیت در منطقه بلاد قدیم در غرب منامه  برگزار شد.

قرار بود کنفرانس سالیانه جمعیت اسلامی وفاق ملی عصر جمعه،14 آذر ماه (پنجم دسامبر 2014 ) در باشگاه العروبه برگزار شود که با دخالت نیروهای امنیتی برگزار نشد.

جمع زیادی از شهروندان بحرینی در این تجمع اعتراضی شرکت کردند به طوری که اطراف ساختمان وفاق و راههای منتهی به آن مملو از جمعیت بود و این درحالی است که نیروهای امنیتی آل خلیفه با بستن مسیرهای منتهی به مقر جمعیت اسلامی وفاق ملی قصد داشتند از ورود مردم به این مکان جلوگیری کنند.

جمعیت اسلامی الوفاق ملی، بزرگ ترین گروه مخالف حکومت آل خلیفه، در بیانیه ای تاکید کرد: حکومت بحرین در مقابله با آزادی بیان و فعالیت سیاسی و سرکوب مردم، از یاغی ترین سازمان های استبدادی و دیکتاتوری سبقت گرفته و تلاش می کند مخالفان را که اکثریت قاطع مردم بحرین هستند، سرکوب و مجازات کند.

جمعی از فعالان حقوقی، شهروندان، شخصیت های سیاسی و برجسته به همراه شمار زیادی از زنان و مردان در این تجمع شرکت کردند.

شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین، درباره کنفرانس سالیانه این جمعیت تصریح کرد: ما به صحت و درستی روند برگزاری این کنفرانس مطمئن بودیم و همه تلاش خود را به کار گرفتیم.

دبیرکل جمعیت وفاق بحرین افزود: مسوولان باشگاه العروبه با درخواست ما مبنی بر اختصاص آن مکان برای برپایی کنفرانس سالیانه موافقت کردند و پیشتر نیروهای سیاسی دهها برنامه در این باشگاه برگزار کرده بودند. اما با دخالت نیروهای امنیتی همه چیز به هم ریخت.

نیروهای امنیتی رژیم بحرین محل برگزاری کنفرانس جمعیت وفاق بحرین در منطقه الجفیر در شهر منامه را محاصره و از ورود دعوت شدگان جلوگیری کرده و برگزار کنندگان را تهدید کردند.

شیخ علی سلمان تصریح کرد: جمعیت وفاق با شماست و در بین شما خواهد ماند... و کنفرانس در مکان و زمان مشخص برگزار خواهد شد. از شما هواداران جمعیت اسلامی وفاق ملی می خواهیم که در زمان و مکان تعیین شده حضور به هم رسانید.

وی خاطرنشان کرد: در این برهه و پیشتر نیز تاکید کرده بودیم که روحیه اسلامی و ملی نباید خدشه دار شود و ما به همه برادرانمان در بحرین احترام می گذاریم.

دبیرکل جمعیت وفاق با تاکید بر وحدت و یکپارچگی ملت بحرین با وجود اختلاف دیدگاه ها، اظهار داشت: مطالبات ما به خاطر همه بحرینی هاست و نزاع کنونی سیاسی است نه نظامی.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری و همدلی میان همه گروه های سیاسی و انقلابی پایبند به اقدام های مسالمت آمیز، خواستار ادامه مطالبات دموکراسی تا دستیابی به مبادله مسالمت آمیز قدرت در بحرین شد.

در هفته‌های گذشته فشار دستگاه های حکومتی آل خلیفه بر انقلابیون به شدت افزایش یافته است، به طوری که طبق گزارش جمعیت حقوق بشر بحرین، در هفته چهارم ماه نوامبر گذشته، بیش از ۴۲ انقلابی جمعا به ۶۱۷ سال حبس محکوم شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها