عراق خواستار صندوق بین المللی برای بازسازی شد

عراق خواستار صندوق بین المللی برای بازسازی شد
جمعه 14 آذر 1393 - 13:32

العالم - نخست وزیرعراق خواستار تاسیس صندوق بین‎المللی برای کمک به عراق و بازسازی مناطق تخریب شده این کشور شد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سومریه نیوز، حیدرالعبادی با اشاره به کاهش بودجه این کشور به کمتر از نصف، خواستار تاسیس صندوق بین‎المللی برای کمک به عراق و بازسازی مناطق تخریب شده توسط تروریست های داعش شد.

نخست وزیر عراق همچنین گفت: ده‎ها خانواده آواره به کمک نیاز دارند.

وی با تاکید بر نیاز کشورش به بازسازی مناطق تخریب شده توسط تروریست های داعش، افزود: ما در کنفرانس بروکسل پیشنهاد کردیم که در کنار حمایت نظامی از عراق، از روند بازسازی مناطق تخریب شده در این کشور نیز حمایت شود.

نخست وزیرعراق خاطرنشان کرد با توجه به کاهش میزان صادرات نفت عراق که منجر به کاهش بودجه این کشور حتی به کمتر از نصف شده، تلاش برای بازسازی شهرهای تخریب شده ادامه دارد اما این روند پول هنگفتی را می طلبد.

العبادی، تاسیس صندوق بین‎المللی برای کمک به عراق و بازسازی این کشور و همچنین حمایت از دهها خانوار آواره را ضروری دانست.

در ادامه عملیات نظامی و امنیتی در عراق برای بیرون راندن گروه تروریستی داعش از مناطق تحت کنترل آنان در استان های نینوا، صلاح الدین، دیالی و کرکوک، این کشور با وضعیت امنیتی پیچیده ای روبروست.

عملیات ارتش عراق علیه تروریست ها در الانبار ادامه دارد و ائتلاف بین المللی نیز در مناطق مختلف در این استان ها، پایگاه های تروریست ها را بمباران می کند. در این حملات بسیاری از تروریست ها به هلاکت رسیده یا زخمی شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها