چرا روند آشتی ملی سوریه سرعت گرفته است؟ + ویدیو

شنبه 15 آذر 1393 - 20:12

دمشق ، العالم - خبرنگار شبکه العالم در سوریه گزارش داد: 85 فرد مسلح در سوریه خود را تسلیم طرف های امنیتی شهر حلب کردند تا در چهارچوب فرمان عفو نظام سوریه و تلاش برای تحقق آشتی ملی، به وضعیت آنها رسیدگی شود.

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه خاطرنشان کرد که همزمان با تحقق پیروزی های ارتش سوریه در محورهای مختلف در حلب و تداوم روند آشتی ملی، 85 فرد مسلح مستقر در مناطق الفردوس، الصالحین، الشعار و ریف شرقی حلب خود را تسلیم ارتش سوریه کردند تا مشمول عفو نظام این کشور شوند و به آغوش جامعه بازگردند.

دولت سوریه افراد مسلحی را که دستشان به خون کسی آلوده نیست مورد بخشودگی قرار می دهد تا به آغوش جامعه و زندگی طبیعی خود بازگردند.

دولت سوریه تاکید کرده که همچنان تمام تسهیلات را برای پیشرفت پرونده آشتی ملی ارائه می کند و همین امر موجب شده تا در روزها و ماه های اخیر شمار افراد مسلحی که خود را تسلیم ارتش سوریه می کنند افزایش یابد و مناطق جدیدی به قطار آشتی ملی بپیوندد.

"محمد مروان علبی" استاندار حلب و رئیس کمیته آتشتی ملی، در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: ما امروز از کمیته آشتی ملی حمایت می کنیم، این کمیته به وضعیت افراد مسلحی که داوطلبانه تسلیم ارتش می شوند، رسیدگی می کند و در همین چارچوب امروز به وضعیت 85 فرد مسلح رسیدگی شد و این افراد به آغوش وطن بازگشتند. بنابراین از دیگر افراد مسلحی که دستشان به خون کسی آلوده نیست می خواهیم به این قطار بپیوندند و به آغوش خانواده های خود بازگردند.

کارشناسان عقیده دارند که موفقیت نظامی ارتش سوریه در حلب و نبود افقی روشن در پیش روی گروه های مسلح، حرکت قطار آشتی ملی به سوی دیگر مناطق سوریه را تسریع کرده است. 

پربیننده ترین خبرها