هلاکت مسئول عملیات خارجی القاعده در پاکستان+عکس

هلاکت مسئول عملیات خارجی القاعده در پاکستان+عکس
شنبه 15 آذر 1393 - 22:03

العالم - ارتش پاکستان از هلاکت یکی از سرکردگان القاعده که از سوی آمریکا به علت برنامه ‌ریزی برای بمب گذاری در مترو نیویورک تحت تعقیب بود، خبر داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که "عدنان شکری جمعه" یکی از سرکردگان القاعده که نام او در لیست تروریست های تحت تعقیب آمریکا قرار داشت، در عملیاتی در وزیرستان جنوبی در نزدیکی مرزهای پاکستان با افغانستان به هلاکت رسیده است.

روزنامه الحیاة در گزارشی به نقل از ارتش پاکستان نوشت: شکری جمعه مسئول عملیات خارجی القاعده بود.

ارتش پاکستان در ماه ژوئن عملیات نظامی گسترده‌ای را در وزیرستان شمالی با اصرار واشنگتن و نیز شکست مذاکرات صلح با طالبان پاکستان انجام داد.

بر اساس بیانیه ارتش پاکستان، یکی از همدستان شکری جمعه و یکی از اهالی محل که با وی همکاری می کرد و نیز یک نظامی پاکستانی در این عملیات کشته شدند.

وزیرستان شمالی منطقه ای قبیله ای است که حکومتی شبه خودگردان دارد و پناهگاهی برای عناصر طالبان و هم پیمانان آنها در گروه تروریستی القاعده به حساب می‌آید.

به دنبال عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی که در آن یک هزارو 500 عنصر القاعده کشته شدند، عناصر القاعده به ناچار عازم  افغانستان و مناطق قبیله ای دیگر در شمال غرب پاکستان شدند و عدنان شکری جمعه از افرادی بود که به وزیرستان جنوبی پناه برد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها