پزشکان و پرستاران ایرانی در کربلای معلی + فیلم

يکشنبه 16 آذر 1393 - 12:32

تهران (العالم)- تیمی از پزشکان و پرستاران داوطلب ایرانی برای خدمات رسانی به زایران اربعین ابا عبد الله الحسین علیه السلام با همکاری وزارت بهداشت به کربلای معلی اعزام شدند.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، شمار ایرانیهایی که برای شرکت در آیین اربعین حسینی، وارد عراق شده اند به 2 میلیون نفر می رسد.
"ولید دنده بر" رییس بیمارستان خیریه حضرت صدیقه زهرا(س) به العالم گفت: پس از هماهنگی های انجام شده با تولیت حرم حضر عباس علیه السلام، نخستین تیم پزشکی از این بیمارستان به حرم ابا عبد الله الحسین (ع) و حرم حضرت عباس (ع) اعزام شد تا به زائران حسینی خدمات پزشکی ارایه کنند.
این کادر پزشکی شامل 14 پزشک متخصص و داروساز و تعدادی از پرستاران و مجهز به کمک های اولیه و دارو است.
دکتر "مهشید صحابی" متخصص قلب و عضو تیم اعزامی، به خبرنگار العالم گفت: به عنوان یک متخصص قلب از این که به این تیم پزشکی پیوسته ام تا به زائرانی که احیانا از بیماری های قلبی رنج می برند خدمت کنم، خوشحالم.
امسال برای نخستین بار اعزام پزشکان و پرستاران داوطلب به عتبات عالیات از سوی بیمارستان خیریه حضرت صدیقه زهرا(س) انجام شد و کادر پزشکی اعزامی که بیشتر آنان به زبان عربی مسلط هستند، به مدت 10 روز در کشور عراق مستقر خواهند بود.
تیم پزشکی 14 نفره ایران به صورت کاملا عملیاتی در قالب دو گروه، با استقرار در داخل حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) و مهمانسرای آن حضرت خدمات درمانی لازم را به زائران ارایه می کنند. 
شایان ذکر است که شهرداری تهران نیز 2 هزار و 500 نفر از نیروهای داوطلب خود را برای تمیز کردن جاده های محل عبور زائران، به عراق اعزام کرده است.

tt-6-22:30

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها