معاون العبادی: مستشاران آمریکایی مصونیت نگرفته‌اند

معاون العبادی: مستشاران آمریکایی مصونیت نگرفته‌اند
يکشنبه 16 آذر 1393 - 14:07

معاون نخست وزیر عراق اعطای مصونیت به مستشاران آمریکایی از سوی دولت را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "بهاء الاعرجی" با صدور بیانیه ای ضمن تکذیب خبر اعلام شده از سوی برخی رسانه های گروهی افزود: دولت عراق با حضور نیروهای زمینی خارجی در این کشور مخالف است.
معاون نخست وزیر عراق با ادعای اینکه دولت قبلی با این مساله موافقت کرد اظهار داشت: دولت فعلی افزایش تعداد نیروهای خارجی را رد و بارها اعلام کرده که با ورود هر گونه نیروی خارجی زمینی به خاک عراق مخالف است.
وی تصریح کرد: به مردم عراق و گروه های سیاسی اطمینان می دهیم این خبر صحیح نیست و عراق نیازی به نیروهای آمریکایی یا اعطای مصونیت به مستشاران آن ندارد.
دفتر اطلاع رسانی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اعلام کرده است که شماری مربی دارای مصونیت دیپلماتیک هستند، که بر اساس توافق با دولت قبلی به عنوان اعضای سفارت آمریکا در بغداد می باشند.

روزنامه گاردین اخیرا به نقل از سفیر آمریکا در بغداد اعلام کرده بود، "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق تاکید کرده است که به برخی از نیروهای آمریکایی در عراق که برای کمک به عراقی‌ها در جنگ علیه داعش حضور دارند امتیاز و مصونیت داده شده است.
گاردین همچنین تأکید کرد که اعطای مصونیت به نیروهای آمریکایی در خاک عراق یکی از مسائل مورد اختلاف در زمان دولت نوری مالکی بود، که در نهایت سبب شد آمریکا نیروهایش را سال 2011 از این کشور خارج کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها