دلیل حمله هوایی صهیونیستها به سوریه

دلیل حمله هوایی صهیونیستها به سوریه
دوشنبه 17 آذر 1393 - 11:14

افراد مسلح مورد حمایت قطر و ترکیه که اکثر آن ها از جبهه النصره هستند حمایت راهبردی و لجستیکی بسیار مهمی از مراکز جاسوسی صهیونیستی دریافت می کنند و به آن ها در شناسایی مکان ها و محل استقرار ارتش سوریه کمک می کند.

برنامه پانورامای شبکه خبری العالم با واکاوی این قضیه خاطرنشان کرد، در حادثه ای که از نظر زمانی و مکانی قابل توجه است، هواپیماهای رژیم اشغالگر اسراییلی یکشنبه شب به اهدافی در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه حمله کردند که نشانه جدیدی از تحولات احتمالی اثرات جنگ علیه سوریه است.
افشای همکاری نظامی رژیم صهیونیستی با مخالفان سوری

در این حال نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جولان اشغالی سوریه (اندوف) از همکاری بین مقامات اشغالگر و گروه های مخالف سوری از نظر تسلیحات و حمایت لجستیکی و میدانی پرده برداشتند.
در بحران سوریه و جنگی که از حدود چهار سال پیش علیه آن به راه افتاده است، منافع منطقه ای مشترکی بین برخی کشورها با رژیم صهیونیستی وجود دارد به ویژه اینکه روز به روز نقش رژیم اسراییل در قبال حوادثی که رخ می دهد فاش می شود.
مساله جدید خبری است که روزنامه صهیونیستی هاآرتص منتشر کرده و گزارش های ناظران سازمان ملل متحد در جولان اشغالی را درباره ماهیت و میزان همکاری بین این رژیم و گروه های مخالف سوری رد کرده است.
اما واقعیت های روی زمین، نقشه منطقه و گزارش های میدانی، گویای عملیات هماهنگ و همکاری با گروه های مسلح در منطقه است.

حمایت راهبردی مراکز جاسوسی اسراییل از جبهه النصره  
افراد مسلح مورد حمایت قطر و ترکیه که اکثر آن ها از جبهه النصره هستند و این کشورها آن را سازمان تروریستی نمی دانند، حمایت راهبردی و لجستیکی بسیار مهمی از مراکز جاسوسی رژیم صهیونیستی مستقر در بلندیهای جولان دریافت می کنند که به آن ها در شناسایی مکان ها و محل استقرار ارتش سوریه در منطقه کمک می کند و نبردهای درعا و جنوب سوریه و حوادثی که در آنجا رخ می دهد، بهترین دلیل این مدعاست.

تلاش گروه های مسلح برای ایجاد منطقه نظامی قوی در سوریه
گروه های مسلح با حمایت منطقه ای سعی دارند منطقه ای قوی برای خود به معنای نظامی ایجاد کنند تا بعد از شکست شان در نفوذ در جبهه های غوطه، از آنجا بر دمشق و بخش جنوبی تاثیر بگذارند.
این منطقه شاهد تشدید اقدامات نظامی بسیار خطرناکی است و نیروهای سوریه توانسته اند تا کنون چند بار طرح های تروریست ها را به شکست بکشانند. این در حالی است که نقش اردن در فراهم کردن زمینه حمایت از افراد مسلح آشکار است و باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در دیدار چند روز پیش با عبدالله دوم پادشاه اردن در کاخ سفید به صراحت به آن اشاره کرد.

رد پای رژیم صهیونیستی در حوادث سوریه و عراق
بسام ابو عبدالله، پژوهشگر سیاسی سوری، درباره میزان همکاری بین مقامات اشغالگر و گروه های مخالف سوری از نظر تسلیحات و همکاری و حمایت لجستیکی و میدانی، گفت: تصویر واضح و روشن شده است. برخی به ما می گفتند که شما مشکلات تان را به گردن رژیم صهیونیستی می اندازید، امروز آشکارا ثابت شد حوادثی که در سوریه و حتی در عراق و منطقه رخ می دهد رد پایی از این رژیم در آن آشکارا دیده می شود و این حوادث در نهایت به نفع رژیم صهیونیستی است.
وی در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: به طور آشکار ثابت شد که برخی از کسانی که خودشان را مخالفان سوری می نامند به رژیم صهیونیستی سفر کرده اند.

پربیننده ترین خبرها