تظاهرات بحرينی‌ها ضد آل‌خلیفه و انگلیس

تظاهرات بحرينی‌ها ضد آل‌خلیفه و انگلیس
دوشنبه 17 آذر 1393 - 11:55

مردم بحرین با برگزاری تظاهرات گسترده در مناطق مختلف این کشور، بر ادامه تظاهرات تا تحقق خواسته های مشروع خود تاکید کرده و خواستار خروج سفیر انگلیس از منامه به دلیل مواضع جانبدارانه اش از حکومت آل خلیفه شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم شبکه تلویزیونی "اللؤلؤه" گزارش داد، شهروندان بحرینی با تظاهرات گسترده در مناطق مختلف بحرین مواضع ایان لینزی سفیر انگلیس در بحرین را در حمایت از رژیم این کشور محکوم کردند.
شهروندان معترض بحرینی پارچه نوشته هایی خطاب به این مقام انگلیسی که روی آن نوشته شده بود "ساکت شود" در دست داشتند. بحرینی ها در تظاهرات منطقه ستره اظهارات وی را محکوم کردند و از دولت انگلیس خواستند سفیر خود را در منامه و سیاست هایش در حمایت از رژیم بحرین را تغییر دهد.
بحرینی ها همچنین با سر دادن شعارهایی با ایجاد پایگاه نظامی انگلیس در بحرین مخالفت و بر ادامه اعتراضات مسالمت آمیز تا محقق شدن خواسته های خود تاکید کردند.
نیروهای امنیتی رژیم بحرین نیز مطابق معمول با استفاده از گاز اشک آور تظاهرات مسالمت آمیز بحرینی ها را سرکوب کردند و در پی این سرکوب شماری از بحرینی ها زخمی و بازداشت شدند.
احزاب و گروههای مخالف بحرینی روز یکشنبه نیز با صدور بیانیه ای توافقنامه نظامی منامه و لندن را که به موجب آن یک پایگاه نظامی دایمی به انگلیس اعطا شده است،محکوم کردند.
یک شهروند بحرینی گفت: ما با شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز مخالفت خود را با اظهارات سفیر انگلیس اعلام کردیم و از پارلمان این کشور و مدافعان حقوق بشری انگلیسی می خواهیم این سفیر را برکنار کنند.
شهروند بحرینی دیگر نیز خاطرنشان کرد: ملت بحرین با وجود سیاست سرکوبگری حکومت، به مبارزه خود تا تحقق خواسته هایش ادامه می دهد و مزدوران رژیم بحرین نمی توانند ما را بترسانند.
بنابر این گزارش، ساکنان دو منطقه ابوصیبه و الشیخوره نیز با برگزاری تظاهراتی به وفاداری خود به راه شهدای انقلاب بحرین و تلاش برای استقرار نظام دموکراتیک در این کشور تاکید کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها