اخبار مرتبط با پیاده روی اربعین

اخبار مرتبط با پیاده روی اربعین
سه شنبه 18 آذر 1393 - 14:40

زائران آمادگی معطلی ۲۴ ساعته در مهران را داشته باشند

 

انشین فرمانده ناجا گفت: زائران عتبات عالیات آمادگی معطلی ۲۴ ساعته در مرز مهران را داشته باشند چرا که با توجه به ازدحام جمعیت پذیرش از طرف عراق به کندی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حسین اشتری جانشین فرمانده ناجا که برای بازدید از مرزهای غربی و جنوبی کشور رفته است با اعلام این مطلب اظهار داشت: هم‌اکنون شاهد ازدحام جمعیت زائران عتبات عالیات در مرز مهران هستیم و با توجه به این ازدحام پذیرش از طرف عراق به کندی صورت می‌گیرد، زائران اربعین حسینی که از طریق مرز مهران عازم عراق هستند، باید آمادگی معطلی ۲۴ ساعته در مرز مهران را داشته باشند.

سردار اشتری به زائران عتبات عالیات توصیه کرد:‌ که از دو مرز چزابه و شلمچه برای تردد خود استفاده کنند چرا که خروج زائران از این دو منطقه با سهولت و سرعت بیشتری انجام می‌پذیرد .
 

معاون عتبات پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر اعلام کرد

احداث ۷ چادر درمانی در مسیر زائران کربلا/ حضور ۲۵۰ پزشک و امدادگر در عراق

معاون عتبات پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از احداث ۷ چادر امدادی و درمانی در مسیر راهپیمایان کربلا خبر داد و گفت:  در هر یک از این چادرها ۱۲ نیرو شامل ۴ پزشک، ۲ امدادگر، ۴ پرستار و ۲ نیروی اورژانس حضور دارند.
به گفته وی، در مجموع هم اکنون ۴ تیم ۱۰۵ نفره، ۶۰ نفره، ۲۵ نفره و ۳۵ نفره در عراق مشغول خدمت‌رسانی به زائران هستند.
معاون عتبات پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر در مورد آمبولانس‌های امداد و نجات گفت: ۲۴ آمبولانس صبح امروز وارد خاک عراق شدند که در مجموع ۵۰ نفر از عوامل امدادی و درمانی در آنها حضور دارند.
وی با بیان اینکه درمانگاه‌های هلال‌احمر هم اکنون بسیار شلوغ هستند، گفت: خدمت‌رسانی به زائران به صورت شبانه‌روزی ادامه داد.
حیدری ادامه داد: تیم‌های امدادی و درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر تا ۳ روز بعد از اربعین در عراق مستقر هستند تا تمام زائران به سلامت خاک عراق را ترک کنند.

پربیننده ترین خبرها