آیا آزادی همسر سابق سرکرده داعش صحت دارد؟

آیا آزادی همسر سابق سرکرده داعش صحت دارد؟
سه شنبه 18 آذر 1393 - 20:22

همزمان با اظهارات برخی منابع قضایی مبنی بر آزادی همسران دو سرکرده گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره از سوی دادگاه نظامی لبنان و تحویل دادن آنها به سرویس امنیت عمومی، اطلاعات ضد و نقیضی نیز در این خصوص مطرح شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سالم الرافعی" رییس انجمن علمای مسلمان بنا به نوشته پایگاه "النهار" تاکید کرد که "اشرف ریفی" وزیر دادگستری لبنان به هیاتی از انجمن علمای مسلمان گفته است که "علا العقیلی" همسر ابوعلی شیشانی - یکی از سرکردگان گروه تروریستی جبهه النصره - طی ساعاتی دیگر به سرویس امنیت عمومی تحویل داده خواهد شد و این درحالی است که سرتیپ "خلیل ابراهیم" رییس دادگاه نظامی در گفتگو با خبرگزاری رسانه ای ملی، آزادی "سجی الدلیمی" همسر سابق ابوبکر بغدادی از سوی دادگاه را تکذیب کرد و افزود: حکم بازداشت الدلیمی به اتهام وابستگی به یک گروهک تروریستی صادر شد.

در مقابل دادگاه نظامی خواستار آزادی علا العقیلی همسر ابوعلی الشیشانی شد که از بیش از یک هفته پیش بازداشت شده است. اما وی قبل از آزادی، برای بررسی بیشتر پرونده اش به سرویس امنیت عمومی لبنان تحویل داده شد.

سجی الدلیمی به همراه سه فرزندش از جمله دختر ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در شمال لبنان دستگیر شد، "نهاد مشنوق" وزیر کشور لبنان هفته گذشته توضیح داد که سجی الدلیمی 3 بار ازدواج کرده است. بار نخست با یک عراقی ازدواج کرده است و از او دو پسر دارد. شش سال پیش نیز با ابوبکر بغدادی ازدواج کرد این ازدواج فقط سه ماه دوام داشت و حاصل آن یک دختر بود. همسر فعلی وی نیز یک فلسطینی است.

مقامات لبنانی می گویند که الدلیمی به اتهام ارتباطات با گروه های تکفیری بازداشت شد.

ارتش لبنان، علا العقیلی همسر ابوعلی الشیشانی سرکرده جبهه النصره را به همراه دو پسرش در طرابلس درشمال لبنان بازداشت کرد و دو فرزند وی را به مرکز نگهداری کودکان سپرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها