ورود روزانه 25 هزار زائر به فرودگاه نجف اشرف

سه شنبه 18 آذر 1393 - 22:17

تاکنون صدها هزار نفر از زایران ایرانی و خارجی از فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های زمینی عراق، برای مشارکت در مراسم اربعین حسینی (ع) عازم کربلای معلی شده‌اند.

به گزارش "فاضل البدیری" خبرنگار شبکه العالم از یکی از جاده های منتهی به کربلای معلی، بنا به اظهارات مقامات رسمی عراق تعداد زایران خارجی و عربی که برای مشارکت در مراسم اربعین حسینی وارد این کشور شده اند، از یک میلیون نفر فراتر رفته است و این تعداد علاوه بر صدها هزار زایر ایرانی است که از راههای مرزی و فرودگاه وارد عراق شده اند تا به زائران حسینی ملحق شوند.

از فرودگاه نجف اشرف روزانه بیش از 25 هزار زائر عازم شهر مقدس کربلا می شوند.

وی افزود: اوضاع امنیتی خوب است و طرح امنیتی بسیار قدرتمندی اجرا شده است و تاکنون هیچ  حادثه ای در جاده ای که زائران به سمت کربلا حرکت می کنند، رخ نداده است. نیروهای امنیتی و پلیس عراق در طول جاده از نجف اشرف تا کربلای معلی مستقر شده اند.

به گفته خبرنگار العالم، در زمینه خدمات رسانی نیز هزاران هیئت حسینی در طول راه نجف تا کربلا مستقر شده اند. ما شاهد فعالیت ها و جنب و جوش تمام مراکز خدمات رسانی هستیم که با زایران در ارتباط هستند. در خصوص ارائه آب آشامیدنی و غذا و مسکن رایگان نیز همه چیز برای زائران فراهم شده است.

البدیری افزود:در طول مسیر کربلا فعالیتهای فرهنگی از قبیل خواندن قرآن و آموزش آن، ترویج انقلاب حسینی، نمایشهای فرهنگی، نمایش هایی درباره شخصیت امام حسین و نیز نمایشگاه عکس شهیدان اربعین حسینی برگزار شده است.

9-11:00

 

پربیننده ترین خبرها