پس از قتل سه سرباز ترک؛

آیا ترکیه با داعش وارد نبرد خواهد شد؟ +ویدیو

سه شنبه 18 آذر 1393 - 22:43

آنکارا، العالم - اطلاعات رسیده از ترکیه حاکی از دست داشتن داعش در قتل سه سرباز ترک در نزدیکی مرزهای این کشور با سوریه است، اما به نظر نمی‌رسد آنکارا در برابر دست‌پروردگان خود واکنشی نشان دهد.

به گزارش خبرنگار العالم از ترکیه، رسانه های این کشور اعلام کردند که هنوز هویت ضاربان سه سرباز ترک که در شهرک جیلان در نزدیکی مرزهای ترکیه و سوریه به ضرب گلوله کشته شدند مشخص نیست.
وی افزود: هنوز حتی مشخص نیست که تیراندازی از آن سوی مرزها بوده یا نه، اما احتمال آن که ضاربان نیمه شب دوشنبه از سمت خاک سوریه به گشتی ترکیه تیراندازی کرده باشند، زیاد است.

خبرنگار العالم گفت: منابع رسانه ای اعلام کرده اند که مبدأ تیراندازی شهر راس العین سوریه بوده است که در آن میان تروریست های داعش و نیروهای مبارز کُرد درگیری وجود دارد.

فعالان ترکیه ای مخالف دولت اردوغان با اشاره به تشدید اقدامات امنیتی که بعد از این حادثه در مناطق مرزی رخ داده، صراحتا داعش را به کشتن این سه سرباز متهم کرده اند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که طبق اعلام فرماندار منطقه، تحقیقات در مورد این حادثه در جریان است و تحلیل ها نشان می دهد که تغییری در مواضع دولت آنکارا رخ نخواهد داد، زیرا ضمن تجهیز و حمایت مالی تروریست ها حاضر به مشارکت در ائتلاف بین المللی ضد داعش نشد، چرا که خود از حامیان داعش و تروریست ها است.

پربیننده ترین خبرها