شرط جدید برای سفر جوانان مصری به ترکیه و لیبی

شرط جدید برای سفر جوانان مصری به ترکیه و لیبی
چهارشنبه 19 آذر 1393 - 22:07

دولت مصر محدودیت هایی را برای سفر شهروندان این کشور به ترکیه و لیبی درنظر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک مسئول امنیتی مصر هدف از محدودیت های مصر در زمینه سفرشهروندان خود به ترکیه و لیبی را جلوگیری از پیوستن شهروندان مصری به گروه های تروریستی دانست.

منبع یاد شده که خواست نامش فاش نشود، افزود: مردان مسافر مصری که در فاصله سنی 18 تا 40 سال قرار دارند و مایل به سفر به ترکیه و لیبی هستند، باید از اداره گذرنامه وتابعیت وابسته به وزارت کشور مصر مجوز  بگیرند.

منبع یاد شده هدف از این اقدام را که از سوم دسامبر جاری به اجرا درآمده است، جلوگیری از ملحق شدن جوانان مصری به گروه های تروریستی به ویژه گروه داعش دانست.

عناصر تندرو که مایل به پیوستن به گروه تروریستی داعش هستند، از مرزهای ترکیه برای رفتن به مناطق ناآرام سوریه استفاده می کنند. بنا به اعلام سازمان سیا، دست کم 20 هزار تروریست خارجی در عضویت گروه داعش هستند.

روابط میان ترکیه و مصراز زمان برکناری محمد مرسی رئیس جمهوری منتخب مردم مصر وابسته به گروه اخوان المسلمین از سوی ارتش این کشور متشنج شده است، زیرا اخوان المسلمین تحت حمایت آنکارا قرار دارد. فعالیت گروه های اخوان المسلمین و حماس در مصر ممنوع شده است.

اوضاع لیبی نیز از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی دیکتاتور معدوم این کشور در سال 2011 ناآرام است و این کشور صحنه درگیری گروه های مسلح است.

مصر پیشتر به شهروندان خود درباره سفر به لیبی هشدار داده بوده و مسئولان مصری همواره در اظهارات خود برحمایت مصر از "مشروعیت لیبی" درمقابله با گروه های مسلح تاکید و مخالفت خود را با دخالت نظامی دراین کشور اعلام کرده اند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها