گزارش العالم از كمربند امنيتي ارتش سوريه در مرز لبنان + ویدئو

پنج‌شنبه 20 آذر 1393 - 11:25

عناصر گروه تروریستی جبهه النصره با حرکت از منطقه عرسال در لبنان و با گذر از مناطق کوهستانی در "قلمون" در مرز سوریه و لبنان تلاش می کنند به اطراف منطقه زبدانی و سرغایا نفوذ کنند.

گروه خبری العالم برای رصد کردن راه های نفوذ عناصر مسلح از مرز لبنان به سوریه خود را به نزدیکترین نقطه مرزی رساندند. درگیری ها در مناطق مرزی قلمون جنوبی همچنان ادامه دارد و این بار مرزهای بقاع شمالی لبنان و منطقه جرود سرغایا و الزبدانی را در برگرفته است. عناصر مسلح جبهه النصره برای نفوذ در عمق منطقه بقاع از طریق محور عین زبد ـ قوسایا  تلاش می کنند و البته به دنبال پناهگانی امن در برابر سرمای کوهستان های عرسال هستند.

همچنین تروریست ها باید از مواضع ارتش لبنان و ارتش سوریه در کوهستان قلمون خود را دورنگه دارند.

در این کوه های بسیار سرد که روستاهای لبنان نیز در بین مرزهای دو کشور پراکنده شده است، "جبهه مردمی فرماندهی کل" با همکاری ارتش سوریه با عناصر جبهه النصره مبارزه می کنند و مانع نفوذ آنها به روستاهای منطقه بقاع می شوند.

بقاع، منطقه ای راهبردی است که گروه های مسلح برای نفوذ به آن بسیار تلاش می کنند. این منطقه مشرف بر روستاهای اطراف تا روستای مشتل العنجر است و تا شهر ریاق نیز که فرودگاه نظامی ارتش لبنان در آنجا واقع است، کشیده می شود.

یک نظامی ارتش سوریه درباره رشته کوهستان قوسایا، می گوید: این رشته کوهستان از زبدانی تا لبنان کشیده شده است و تاکنون با تلاش های گروه های مسلح برای نفوذ به این منطقه مقابله شده است. این راه ها همگی به لبنان منتهی می شوند و گروه های مسلح در پشت این کوهستان موضع گرفته اند.

خط دفاعی که ارتش سوریه در این کوهستان با کمک "جبهه مردمی فرماندهی کل" ایجاد کرده است، یک خط دفاعی امن برای کمک به ارتش لبنان در طرف دیگر مرز به شمار می آید.

پربیننده ترین خبرها